آلودگی هوا ۱۷ هزار و ۳۰۳ نفر را به اورژانس کشاند

تهران (پانا) - سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: طی هفت روز گذشته و با افزایش آلودگی هوا، ۱۷ هزار و ۳۰۳ نفر به دلیل بیماری‌های قلبی و تنفسی به بخش اورژانس مراکز درمانی مراجعه کردند.

کد مطلب: ۹۸۹۷۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش ایرنا، مجتبی خالدی با اشاره به آمار مراجعه کنندگان به بخش اورژانس مراکز درمانی بر اثر آلودگی هوا از ۲۸ آذر تا چهارم دی، اظهار داشت: به دلیل بروز آلودگی هوا و افزایش ذرات معلق هوا در شهرهای اصفهان، البرز، تهران، مرکزی، قزوین، قم، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خوزستان، یزد و همدان تعداد ۱۷ هزار و ۳۰۳ نفر به اورژانس پیش بیمارستانی سراسر کشور مراجعه کردند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۴۷۱ نفر بیماران قلبی و ۶ هزار و ۵۳۰ نفر بیماران تنفسی بوده‌اند.

آمار مراجعه کنندگان به اورژانس بر اثر آلودگی هوا به تفکیک استان

وی با بیان اینکه تهران رکورددار مراجعات به اورژانس در روزهای آلوده است، ادامه داد: هفت هزار و ۹۱۰ نفر در تهران به اورژانس پیش‌بیمارستانی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه کردند که چهار هزار و ۹۰۴ نفر بیمار قلبی و سه هزار و ۶ نفر بیمار تنفسی بودند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور افزود: تعداد مراجعه کنندگان به اورژانس پیش بیمارستانی به دلیل افزایش ذرات معلق هوا در استان اصفهان ۲ هزار و ۲۵۵، آذربایجان غربی ۱۷۵۳ و آذربایجان شرقی هزار و ۶۳۷ نفر است.

ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی، در سوانح عمدی و غیرعمدی، حوادث غیرمترقبه و فوریت‌های پزشکی در هنگام بروز بیماری‌های نوپدید، جدید و بلایای طبیعی و انسان ساخت برای آحاد مردم یا هر ملیت و تابعیتی از وظایف و مأموریت‌های اصلی سازمان اورژانس کشور است.

امسال آلودگی هوا تقریبا از اوایل مهر ماه آغاز شد به طوری که طبق اعلام شرکت کنترل هوای تهران در روزهای نخستین مهرماه، وزش باد با سرعت بالا از سمت غرب و جنوب غربی باعث شد گردوغبار از حاشیه تهران وارد شهر شود که آن زمان PM۱۰ (ذرات بزرگ‌تر از دو و نیم میکرون) هم عامل تشدید آلودگی هوا بود.

پس از آن، به ویژه در آذرماه میزان آلودگی هوا در تعدادی از کلان شهرهای کشور ازجمله پایتخت افزایش یافت به گونه ای که شدت گرفتن میزان آلاینده ها و اعلام ناسالم بودن هوا برای تمام گروه های سنی، تعطیلی چند روزه مدارس را به دنبال داشت، تعطیلی که همچنان با ورود به دی ماه ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار