استان یزد با ۴۰۰ مرکز، رتبه نخست پرورش اسب عرب کشور را دارد

یزد(پانا)- افزون بر ۴۰۰ مرکز پرورش نژاد اسب عرب با هشت هزار رأس در این استان فعال است و یزد مقام نخست را در پرورش و نگهداری اسب عرب در کشور دارد. این اظهار نظر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد است.

کد مطلب: ۹۸۹۷۲۶
لینک کوتاه کپی شد
استان یزد با ۴۰۰ مرکز، رتبه نخست پرورش اسب عرب کشور را دارد

سید جمال سجادی‌پور در آیین افتتاح یک باشگاه پرورش اسب اصیل عرب در دهستان تیجرد ابرکوه که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد، فرماندار و جمعی از مسئولان این شهرستان افتتاح شد، گفت: حدود پنج هزار نفر در صنعت پرورش و نگهداری اسب در استان فعالیت دارند و افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در صنعت پرورش اسب اصیل عرب در استان سرمایه گذاری کرده‌اند.

وی ادامه داد: پرورش اسب در یزد از سال ۱۳۷۱ با ورود نخستین اسب‌های نژاد عرب به استان و تکثیر آنها آغاز شد که علاوه بر ورزش سوارکاری، زمینه اشتغال را نیز در استان فراهم می‌کند.

سجادی پور با بیان اینکه با افتتاح این طرح زمینه اشتغال پنج فراهم شده، افزود: این باشگاه درفضایی با وسعت هشت هزار و ۴۰۰ مترمربع با صرف ۲۵ میلیارد ریال توسط مجید بذرافشان از جوانان علاقمند به پرورش اسب ساخته شده و ظرفیت آن ۲۳ رأس اسب است .

سید مسعود عظیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد نیز در آیین افتتاح این باشگاه با قدردانی از سرمایه گذارانی که زمینه اشتغال و رونق اقتصادی را فراهم می کند، گفت: شهرستان ابرکوه در بسیاری از زمینه‌های اقتصادی از ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه گذاری برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه هم گفت : در این شهرستان ۱۴ باشگاه پرورش اسب و سوارکاری با ۳۰۰ رأس اسب اصیل عرب فعالیت دارد.

مهدی غیب‌الهی افزود: صنعت پرورش اسب و سوارکاری در این شهرستان زمینه اشتغال ۵۰ نفر را فراهم کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار