تفاهم شهرداری و جهاد دانشگاهی برای آموزش شهروندی

یزد(پانا)- شهرداری یزد و سازمان جهاد دانشگاهی استان در زمینه آموزش شهروندی تفاهم نامه همکاری نامه امضا کردند.

کد مطلب: ۹۸۹۶۹۸
لینک کوتاه کپی شد
تفاهم شهرداری و جهاد دانشگاهی برای آموزش شهروندی

جمال الدین عزیزی شهردار یزد با اشاره به همکاری سازمان جهاد دانشگاهی با شهرداری یزد در زمینه آموزش شهروندی، گفت: بسیاری از مسائل شهری با آموزش و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مناسب برطرف می‌شود.

او ارتقای سطح خدمات شهرداری را مستلزم استفاده بهینه از تمام ظرفیت‌های شهر دانست و افزود: آگاهی نداشتن شهروندان از ماموریت‌ها و استراژی‌های سازمان‌های خدمات رسان شهرداری منشا بسیاری از مشکلات شهروندی در حوزه خدمات عمومی است و جهاد دانشگاهی می‌تواند با انعطاف بیشتری در این حوزه‌ها فعالیت کند و در موضوعات مختلف اعم از آموزش، فرهنگ سازی، بروز رسانی، و دریافت بازخورد‌های حوزه شهروندی اثر بخش باشد.

عزیزی ادامه داد: یزد در شبکه شهر‌های یاد گیرنده قرار دارد و باید محتوی آموزشی متناسب با نیاز‌های شهر تعریف شود و به نحوی مستمر و متداوم انجام شود تا تاثیرگذاری لازم را در تحقق اهداف مورد نظر را داشته باشد.

او با اشاره به اینکه معتقدیم شهر را نه برای مردم بلکه با مردم اداره می شود، افزود: تقویت روحیه‌ی همکاری شهروندان باید در این طرح مد نظر قرار گیرد چرا که مشارکت آن‌ها در تاثیر گذاری طرح‌ها می‌تواند حائز اهمیت باشد.

شهردار یزد اظهار امیدواری کرد: جهاد دانشگاهی یزد بتواند با ایجاد دپارتمانی در رابطه با آموزش شهروندی، در هر کدام از محلات شهر مراکز آموزش شهروندی را ایجاد و مدیریت کند و حتی در مقوله آموزش، متخصصان آموزش شهروندی یه شهرداری کمک کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار