تلاش ۷۰۰ نیروی یگان حفاظت برای اطفای حریق جنگل

تهران (پانا) - فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، سطوح آتش گرفته در جنگل ها به‌دنبال وزش باد گرم را حدود ۵۰ هکتار دانست و خاطرنشان کرد: از ساعات اولیه حریق در سطح جنگل ها ۷۰۰ نیروی یگان حفاظت در کنار سایر نیروهای امدادی و محلی اقدام به اطفای به موقع آتش کردند.

کد مطلب: ۹۸۹۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد
تلاش ۷۰۰ نیروی یگان حفاظت برای اطفای حریق جنگل

به‌گزارش ایسنا، سرهنگ محمد قربانی‌لرد با اشاره به وزش باد گرم در استان، اظهار کرد: طی ۴۸ ساعت گذشته در اکثر شهرستان های گیلان از جمله لاهیجان، لنگرود، و فومن شاهد وقوع آتش سوزی های پراکنده در عرصه های جنگلی و مرتعی بودیم.

او با بیان اینکه هم اکنون اطفای حریق در جنگل های مناطق اسبراهان، کلنادان و اشکراب شهرستان سیاهکل در حال انجام است، افزود: ۱۰ هکتار از جنگل های منطقه آغوزبن شهرستان رودبار، ۱۰ هکتار از جنگل های منطقه چملر و بهارستان شهرستان آستارا، یک هکتار از جنگل های منطقه مبارک آباد و چنارودخان شهرستان شفت، پنج و نیم هکتار از جنگل های شهرستان تالش، ۱۷ هکتار از جنگل های منطقه ورسکوم و شاندرمن شهرستان ماسال و چهار و نیم هکتار از جنگل های منطقه لاکان شهرستان رشت به‌صورت سطحی آتش گرفته بود که با همکاری نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی، آتش نشانان و مردم منطقه در ساعات اولیه اطفا شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان سطوح آتش گرفته را حدود ۵۰ هکتار دانست و خاطرنشان کرد: از ساعات اولیه حریق در سطح جنگل ها ۷۰۰ نیروی یگان حفاظت در کنار سایر نیروهای امدادی و محلی اقدام به اطفای به موقع آتش کردند و خوشبختانه خسارت جدی به جنگل ها وارد نشده است.

او با بیان اینکه شاخ و برگ های خشک جنگلی شرایط را برای گسترش آتش با وزش باد گرم فراهم کرده است، گفت: متاسفانه عمده دلیل آتش سوزی در جنگل ها انسانی است و مردم با سهل انگاری چنین حوادثی را رقم می زنند.

قربانی لرد از مردم طبیعت دوست گیلان خواست در صورت مشاهده هرگونه دود و آتش در سطح عرصه‌های ملی با شماره گویای ۱۵۰۴ تماس بگیرند و یادآور شد: طی امروز و فردا وزش باد گرم ادامه خواهد داشت لذا خانواده ها از روشن کردن آتش در جنگل ها جدا خودداری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار