سخنگوی گمرک خبر داد

افزایش ۱۰۰ درصدی کشف قاچاق انسان توسط گمرک

تهران (پانا) - سخنگوی گمرک می‌گوید در ۹ ماهه نخست امسال در زمینه کشف قاچاق انسان نسبت به مدت مشابه رشد ۱۰۰ درصدی در گمرکات وجود داشته است.

کد مطلب: ۹۸۹۶۱۵
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۱۰۰ درصدی کشف قاچاق انسان توسط گمرک

سیدروح الله لطیفی اظهار کرد: در ۹ ماهه نخست امسال، ۸۱۸ نفر که از طریق غیر قانونی و قاچاق قصد خروج از کشور را داشتند توسط پرسنل گمرک کشف و تحویل مقامات قضائی شدند.

سخنگوی گمرک افزود: در رابطه با قاچاق این ۸۱۸ نفر ۲۰۳ پرونده قضائی تشکیل شده که این تعداد کشفیات نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ رشدی ۱۰۰ درصدی داشته است.

لطیفی در ادامه اعلام کرد: بیشتر کشفیات گمرک در حوزه قاچاق انسان مربوط به گمرک بازرگان بوده و افراد با تابعیت افغانستانی نیز در صدر این کشفیات قرار دارند.

سخنگوی گمرک در خصوص آمار کشفیات قاچاق انسان از سال ۹۴ تا کنون گفت: طی سال‌های ۹۴ تا پایان ۹ ماهه سال ۹۸، پرسنل گمرک توانستند در مجموع یک هزار و ۸۶۲ نفر را که به صورت قاچاق قصد خروج از کشور را داشتند، کشف و تحویل مقامات انتظامی و قضائی دهند.

لطیفی در پایان افزود: با الکترونیکی شدن و استفاده از تجهیزات و دستگاه‌های کنترلی پیشرفته، گمرک ایران در زمینه کشف انواع قاچاق کالا، مواد مخدر و انسان توانسته رشد روزافزونی داشته باشد.

وی در پایان گفت: شایان ذکر است در مرداد سال گذشته یکی از متهمان بزرگ اقتصادی که در حال فرار از کشور از طریق اختفا در کانتینر بود با جدیت پرسنل و کمک تجهیزات الکترونیکی و ایکس ری در گمرک بازرگان شناسایی و تحویل مقامات قضائی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار