معاون سوادآموزی آموزش و پرورش اصفهان:

کاهش درصد باسوادی بین زنان و مردان و روستائیان و شهرنشینان از جمله عملکردهای مثبت نهضت سوادآموزی است

اصفهان (پانا) - همزمان با یکصدمین سال تاسیس آموزش و پرورش اصفهان ، آیین گرامیداشت چهلمین سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی (ره) با حضور مسئولین سازمان نهضت سوادآموزی کشور و اداره کل آموزش و پرورش استان و سایر دستگاهها برگزار شد.

کد مطلب: ۹۸۹۶۱۱
لینک کوتاه کپی شد
کاهش درصد باسوادی بین زنان و مردان و  روستائیان و شهرنشینان از جمله عملکردهای مثبت نهضت سوادآموزی است

بهمن امیدقائمی در این آیین ضمن گرامیداشت این ایام گفت: نهضت سوادآموزی توانسته درصد باسوادی را از 47 درصد در سال 1355 به بیش از 95 درصد در حال حاضر برساند و از نظر رتبه جهانی نیز 6 درصد نسبت به سایر کشورها بالاتر است که این یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت:کاهش درصد باسوادی بین زنان و مردان و کاهش بیسوادی بین روستائیان و شهرنشینان از جمله عملکردهای نهضت سوادآموزی است.

وی گفت: رشد باسوادی اولیای بیسواد دانش آموزان ، اجرای طرح آموزش اتباع ، زندانیان ، عشایر ، کودکان کار و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ، آموزش ICDL ، طرح نماز کلید بهشت ، و ده ها طرح دیگر از جمله فعالیت های سوادآموزی می باشد.

امیدقائمی در ادامه گفت: امضای تفاهم نامه با 18 دستگاه و نهاد استان به منظور شناسایی و جذب بی سوادان ، راه اندازی 14 مرکز یادگیری محلی که علاوه بر سوادآموزی ، آموزش مهارت های زندگی ، حقوق شهروندی ، حرفه آموزی ، اشتغال و رونق تولید را مشمول می شود از جمله عملکردهای خوب سوادآموزی استان است.

وی گفت:جذب و بکارگیری بیش از 900 نفر آموزش دهنده در قالب برون سپاری و قرارداد فعالیت با 27 موسسه آموزشی و پیگیری جذب آموزش دهندگان در آموزش و پرورش ، اجرای دوره های توانمندسازی کارکنان و آموزش دهندگان نیز از برنامه های سوادآموزی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار