پاشایی: اعتدال گرایی و تعهد نسبت به کار سرلوحه دستگاه تعلیم و تربیت استان است

تبریز(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت:رعایت منشور اخلاق مداری ، اعتدال گرایی در تمامی حوزه ها و تعهد نسبت به کار بدون حاشیه سرلوحه مدیران و مسئولان دستگاه استان بوده است.

کد مطلب: ۹۸۹۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد
پاشایی: اعتدال گرایی و تعهد نسبت به کار سرلوحه دستگاه تعلیم و تربیت استان است

جعفر پاشایی در نشست صمیمی وزیر آموزش و پرورش با اعضای شورای معاونین، روسا و مدیران نواحی و مناطق استان، از به ثمر رسیدن طرح رتبه بندی معلمان و آموزش یاران و حق الزحمه نهضت سوادآموزی و آغاز طرح ملی مسکن فرهنگیان تشکر کرد و گفت: نکته عطف دستگاه تعلیم و تربیت آذربایجان شرقی، توان و روحیه کار جمعی وهمدلانه مدیران و متولیان مجموعه است که در محورهایی چون برنامه محوری با تنظیم چشم انداز راهبردی و برنامه های عملیاتی با برش منطقه ای و مدرسه ای در راستای سند تحول بنیادین حرکت می کند.

وی رعایت منشور اخلاق مداری را از دیگر مولفه ای پیش برنده اهداف دستگاه تعلیم و تربیت استان معرفی کرد و ادامه داد: اعتدال گرایی در تمامی حوزه ها و تعهد نسبت به کار بدون حاشیه سرلوحه مدیران و مسئولان دستگاه استان بوده است.

پاشایی افزود: داشتن ارتباط و تعامل پویا با بدنه مدرسه و معلمان و استقرار فرهنگ و سازمان مغتنم با کار و تلاش شبانه روزی با درک محدودیت منابع دولتی از دیگر علل موفقیت استان بوده است.

وی یادآور شد: آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بسیج تمامی امکانات و ظرفیت های درون و برون سازمانی کارگاه سازندگی در تمامی حوزه ها راه اندازی کرده است که بخش بسیار عظیمی از این اقدامات با خدمات غیردولتی انجام گرفته است.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان در ادامه ابراز داشت: برای هفته دولت سال بعد 50 پروژه زمین چمن مصنوعی، 50 نمازخانه مدرسه ای مستقل و 100 پروژه برای افتتاح پیش بینی شده است.

پاشایی افزود: ارتقاء جایگاه آموزش و پرورش استان در بسیاری از حوزه ها چشم گیر است.چنان که استان آذربایجان شرقی رتبه دوم کنکور در کسب رتبه زیر 10، افزایش پوشش تحصیلی واقعی دوره ابتدایی در جذب پایه اول ابتدایی ۹۹.۹ درصد، جذب نزدیک به 89 درصد نوآموزان دوزبانه، ایجاد 51 دارالقرآن دانش آموزی در سطح استان، ایجاد و راه اندازی بیش از 42 پژوهشسرای دانش آموزی و اولین پژوهشسرای دانش آموزی روستایی را در کارنامه خود ثبت کرده است.

وی در ادامه اضافه کرد: ایجاد و توسعه بیش از 10 مرکز رفاهی در استان، استفاده از ظرفیت خیرین برای ساخت و ساز سالانه بیش از 100 میلیارد تومان، توسعه و تجهیز مناطق کم برخوردار به وسایل آموزشی و کتابخانه های کلاسی و ورزشی به صورت کاروان یکروزه برای ارتقاء سطح کیفی دانش آموزان بوده است.

پاشایی گفت: در سال جاری نیز آموزش و پرورش استان ضمن به روزرسانی افق چشم انداز و انجام پیش بینی ها و هدف گذاری ها، و توجه به برنامه های ابلاغی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش طبق بیانات مقام معظم رهبری، برنامه های کلان دولت تدبیر و امید با استفاده از ظرفیت جامعه محلی همچون سازمان ها، شوراها، شهرداری ها، خیرین، فرمانداران و ائمه جمعه و نمایندگان مجلس به شکل برش استانی، منطقه ای و مدرسه ای پیش بینی کرده و در حال اجرا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار