درنشست صمیمی وزیر آموزش و پرورش با منتخب شهرداران مدارس استان آذربایجان شرقی؛

حاجی میرزایی:به خلاقیت میدان دهید

تبریز(پانا) - در نشست صمیمی وزیر آموزش و پرورش با منتخب شهرداران مدارس استان آذربایجان شرقی مطرح شد: در سن نوجوانی هیچ میدان بسته ای وجود ندارد و زمین برای نمایش بسیار فراخ است بنابراین به خلاقیت میدان دهید و این فرصت را ایجاد کنید تا ظرفیت ها در شما رشد پیدا کند.

کد مطلب: ۹۸۹۵۵۰
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی:به خلاقیت میدان دهید

محسن حاجی میرزایی در این نشست صمیمی ضمن ابراز خرسندی از دیدار شهرداران مدارس استان گفت: آن چیزی که در تحلیل جامعه شناختی و سرنوشت کشورها و وضعیت جوامع بسیار تعیین کننده است وابستگی به رفتارهای پیشین است و یکی از مهم ترین موانع پیشرفت یک کشور همین موضوع است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ما از طرف خدا قدرت خلاقیت و انتخاب داریم و دائما می توانیم راه های نو و جدید را پیدا کنیم و در سن نوجوانی و جوانی این وابستگی به عادت های پیشین بسیار کمتر است بنابراین عرصه خلاقیت، نوآوری و اندیشه بسیار باز می باشد.

وی در ادامه بیان کرد: در سن نوجوانی هیچ میدان بسته ای وجود ندارد و زمین برای نمایش بسیار فراخ است بنابراین به خلاقیت میدان دهید تا شما را به سمت خوب و در نهایت کشور را به جاهای خوبی پیش ببرد و این فرصت را ایجاد کنید تا ظرفیت ها در شما رشد پیدا کند.

حاجی میرزایی تاکید کرد: اگر منتظر شده اید کسی راهی را به شما نشان دهد ذهن قالب گیری می کند و این درست نیست و خلاقیت را می کشد.

وی افزود: ما اگر شهرداران شهرها را به صورت یک خط ترسیم کنیم بعد از چندین سال با مقایسه راه ها این خط برای کسانی که خلاق بوده و زمین بازی و شرایط دیگری به وجود آورده اند به صورت پلکانی بوده و این همان انتظاری است که ما از شما دانش آموزان شهردار داریم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فلسفه تشکیل شوراهای شهر و روستا که مردم یک ده یا شهر جمع شوند و با انتخاب فرد مورد نظر و استفاده از ظرفیت مردم مشکلات را حل شود، گفت: متاسفانه این فلسفه به دلیل فهم غلط تبدیل به ضد خودشان شد و به جای استفاده از ظرفیت مردم چشم به دولت و حاکمیت دوخته شد.

حاجی میرزایی اظهار کرد: شما دانش آموزان شهردار باید بیاموزید که از ظرفیت موجود، خودتان و مردم استفاده کنید یعنی با استفاده از ظرفیت عمومی فراخ تر از ظرفیت دولتی بگذارید الگو بسازید تا دیگران و دنیا از شما بعنوان الگو تقلید کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار