واعظی: با لوایح برخوردهای سیاسی می‌شود

تهران (پانا) : رئیس دفتر رئیس جمهور با تأکید بر اینکه ادعای اروپایی‌ها درخصوص کاهش تعهدات برجامی ایران هیچگونه مبنای حقوقی ندارد، اظهار داشت: در گام‌های چهارگانه‌ای که در راستای کاهش تعهدات برجامی برداشته شده است، هیچگونه اقدامی که مغایر با کنوانسیون‌های ذیربط باشد صورت نگرفته است و ادعای اروپایی‌ها در این خصوص به هیچ عنوان مبنای حقوقی ندارد.

کد مطلب: ۹۸۹۴۵۳
لینک کوتاه کپی شد
واعظی: با لوایح برخوردهای سیاسی می‌شود
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ، دکتر محمود واعظی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره استفاده از مکانیزم ماشه که اروپایی‌ها در مواجهه با کشورمان مطرح کرده‌اند، گفت: اروپایی‌ها بیشتر به دنبال آن هستند که در مقابل اقدامات ایران، پاسخی برای افکار عمومی خود داشته باشند، لذا آنچه در مورد استفاده از روش ماشه مطرح کرده‌اند انجام نخواهد شد و خودشان مصمم به مذاکره و رسیدن به توافق هستند.
رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درخصوص آلودگی هوا و کیفیت بنزین‌های یورو 4 و 5، گفت: کیفیت بنزین‌های یورو 4 و 5، نسبت به گذشته به مراتب بهتر است و بنزینی که با این کیفیت تولید می‌شود قابل مقایسه با گذشته نیست و اطمینان می‌دهم که آلودگی هوا ارتباطی با این نوع بنزین‌ها ندارد و بیشتر ناشی از وارونگی هوا و اتوبوس‌ها و خودروهای فرسوده است.
دکتر واعظی خاطر نشان کرد: در جلسه امروز هیأت دولت درخصوص محیط زیست و آلودگی هوا مباحث مفصلی انجام گرفت و باید مراقبت کنیم تا کودکان و کهنسالان از نظر سلامتی دچار مشکل نشوند.
رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره ادعای غربی‌ها درخصوص حقوق بشر در ایران، تصریح کرد: غربی‌ها از حقوق بشر به عنوان ابزار سیاسی، برای فشار استفاده می‌کنند و برخوردهای دوگانه‌ای در این خصوص دارند، آنان در کشورهای خودشان با اقلیت‌های دینی و رنگین‌پوست‌ها رفتار نامناسب و غیرحقوق بشری دارند.
دکتر واعظی افزود: اروپایی ها همچنین با کشورهایی در منطقه خودمان که اصول اولیه حقوق بشر را رعایت نمی‌کنند بهترین روابط را دارند. البته معتقدم امروز با توجه به توسعه فضای مجازی ادعای غربی‌ها درخصوص حقوق بشر خریداری ندارد.
دکتر واعظی در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت دو لایحه مانده در مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: این لوایح در گذشته و در دولت قبل هم تصویب شده و در کمیسیون‌های مختلف مجلس تمام مراحل را سپری کرده و به تصویب رسیده است و شورای نگهبان نیز نظرات خود را در این خصوص اعلام کرده است، اما بیش از یکسال است که در مجمع تشخیص مصلحت نظام معطل مانده است و معتقدیم، ادعایی که درخصوص این لوایح می‌شود، کارشناسی نبوده و سیاسی است و با این لوایح برخوردهای سیاسی می‌شود.
رئیس دفتر رئیس جمهور خاطر نشان کرد: در موضوع مخالفت با این دو لایحه، آنچه در نهایت اتفاق می‌افتد، تحریم دیگری برای اقتصاد کشور و روابط بانکی است و این می تواند آسیبی جدی‌ به اقتصاد کشور محسوب ‌شود، لذا کسانی که با آن مخالفت می‌کنند باید مسئولیت آن را هم بپذیرند و اینگونه مسایل بایستی برای مردم به طور شفاف تبیین و تشریح شود.
دکتر واعظی در پاسخ به سوالی، آمار غربی‌ها درخصوص کشته شدگان حوادث اخیر را اغراق‌آمیز و دروغ توصیف کرد و گفت: آماری که غربی‌ها مطرح می‌کنند، بیشتر جنبه فضاسازی و روانی داشته و اصلاً واقعیت ندارد و بسیار اغراق‌آمیز است. بی‌تردید پس از تکمیل بررسی‌ها در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار