اجازه تعدی دشمن به مرزهای کشور را نخواهیم داد

اردبیل (پانا) - فرمانده مرزبانی ناجا گفت: توطئه های دشمن یکی پس از دیگری خنثی می‌شود و ما مرزبانان نیز همانند شهدا، اجازه تعرض و تعدی دشمنان به مرزها را نخواهیم داد.

کد مطلب: ۹۸۹۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد
اجازه تعدی دشمن به مرزهای کشور را نخواهیم داد

سردار "قاسم رضایی" در جلسه شورای اداری شهرستان گرمی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: به برکت فداکاری شهدای والامقام، مرزهای کشور آرام است و توطئه های دشمنان یکی پس از دیگری خنثی می‌شود.

او با بیان اینکه استان اردبیل بیش از سه هزار و 400 شهید را تقدیم نظام کرده است، افزود: امروز مرزبانی نیروی انتظامی افتخار دارد که بگوید در مسیر شهید "بالازاده ها" قدم می گذارد و پرچمدار آنها در سر تا سر مرزهای کشور است.

سردار رضایی با تأکید بر هوشیاری مرزبانان، مرزهای کشور را امن دانست و گفت: ما نیز همانند شهدا، به دشمنان اجازه تعرض و تعدی به مرزها را نخواهیم داد.

فرمانده مرزبانی ناجا بیان کرد: مرزبان نقطه صفر مرزی را انتخاب کرده و سرمای زمستان زیر 30 درجه و گرمای بالای 50 درجه را تحمل می‌کند اما ابنیه‌های موجود زمینه آسایش و آرامش مرزبان را فراهم نمی کند؛ البته شهرک‌های سازمانی مدت دوری از خانواده را کم می کند و این یک مطالبه واقعی برای شرایط ویژه مرزهاست.

سردار رضایی با اشاره به کمبودهای موجود در مرزها، تصریح کرد: در یک دهه گذشته جبران کاستی‌ها آغاز و بخشی از نیاز تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی تامین شده و ادامه دارد.

او افزود: استخدام نیروهای خاص مرزبانی هم در دستور کار است اما در برخی از موارد از جمله رفاه مرزبانان باید وضعیت فعلی بهبود یابد.

همچنین با حضور فرمانده مرزبانی کل کشور و مسئولان محلی، مراسم رونمایی از نامگذاری پادگان هنگ مرزی گرمی بنام شهید والا مقام مرحمت بالازاده برگزار شد.

سردار رضایی در این مراسم گفت: نامگذاری این پادگان مرزی به نام شهید مرحمت بالازاده در راستای زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا انجام شده است.
او خاطرنشان کرد: شهید مرحمت بالازاده نوجوانی ولایی بود که در دوران جنگ تحمیلی و در حالی که هنوز به سن تکلیف نرسیده بود، برای دفاع از مرزهای کشور عازم جبهه شد و به فیض شهادت نائل آمد.
فرمانده مرزبانی کل کشور با بیان اینکه شهدای گرانقدری مانند شهید بالازاده، الگوهای ماندگاری برای نسل های آینده ایران اسلامی هستند تصریح کرد: با تماشای مستند تلویزیونی شهید مرحمت بالازاده از رسانه ملی، بسیار متأثر شدم و دستوردادم تا در منطقه گرمی که زادگاه این شهید بزرگوار است، پادگانی بنام این شهید بزرگوار افتتاح شود.
سردار رضایی تاکید کرد: شهیدبالازاده یک مرزبان بود و با وجود سن کم برای دفاع از حریم کشورش جبهه های حق علیه باطل اعزام شد و یک خاطره حماسی را بر جا گذاشت .

او گفت: ۳ سرباز ربوده شده ایرانی به خاک پاکستان به زودی آزاد می‌شوند.

فرمانده مرزبانی کشور اظهار داشت: رایزنی و مذاکرات متعددی با مسئولان کشور پاکستان انجام داده‌ایم تا سه سرباز ربوده شده ایرانی را به کشورمان برگردانیم و مذاکرات و رایزنی‌های انجام شده رضایت‌بخش بوده است.

سردار رضایی افزود: این سه سرباز ربوده شده در سلامتی کامل به سر می‌برند و آخرین خبرها حاکی از این است که به زودی به جمع خانواده‌هایشان و کشورمان باز می‌گردند.

سردار رضایی که برای معارفه فرمانده جدید مرزبانی استان اردبیل سفرکرده است با تقدیر از تلاشهای سردار هوشنگ حسینی از فرمانده اسبق مرزبانی اردبیل ،سردار سیدشاهین اسمعیلی را به عنوان فرمانده جدید مرزبانی استان اردبیل معرفی کرد.

استاندار اردبیل نیز در مراسم معارفه فرمانده جدید مرزبانی اردبیل اظهار کرد: اردبیل از حیث امنیت مرزی جزو استانهای برتر کشور است و این امر مرهون خدمات مرزبانان دلیر ما در مرزها و سرحدات استان است.
اکبر بهنامجو با اشاره به اینکه روند تعاملات ایران با جمهوری آذربایجان رشد مثبت و فزاینده ای دارد، خاطرنشان کرد: در سایه تعاملات اقتصادی و سیاسی که با مسئولان جمهوری آذربایجان داشتیم شهرک مرزی مشترک مکان یابی شده و در آینده نزدیک شاهد راه اندازی این شهرک خواهیم بود.
رییس شورای تامین استان اردبیل امنیت در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را در سایه تقویت امنیت در مرزها دانست و بیان کرد: راه اندازی شهرک صنعتی مرزی مشترک و پایانه ریلی مورد توافق دو کشور قرار گرفته و ظرفیت ممتاز تجاری را برای هر دو کشور فراهم خواهد کرد.
او در بخش دیگری از سخنان خود تعامل مرزداران با اعضای شورای تامین استان را بسترساز ایحاد آرامش اعلام و تصریح کرد: سردار حسینی منشا اقدامات و خدمات مثبت و موثر در مرزبانی بودند و مجموعه اداری استان آمادگی خود را برای همکاری همه جانبه با فرمانده جدید مرزبانی استان اردبیل در راستای اشاعه امنیت اعلام میکند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار