توانمندسازی دانش آموزان ، اولیاء و کارکنان در حوزه سلامت از اولویت های اصفهان است

اصفهان (پانا) - جلسه شورای سلامت، بهداشت و تندرستی مدارس استان اصفهان با حضور اعضا در محل سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش اصفهان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۸۹۳۸۰
لینک کوتاه کپی شد
توانمندسازی دانش آموزان ، اولیاء و کارکنان در حوزه سلامت از اولویت های  اصفهان است

جلسه شورای سلامت، بهداشت و تندرستی مدارس اصفهان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان، معاونین دانشگاه علوم پزشکی، معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان و سایر اعضا در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.
محمد اعتدادی مدیرکل آموزش و پرورش استان در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از گسترش سلامت در بین دانش آموزان به خصوص در حوزه ابتدایی اظهار امیدواری نمود تا با برگزاری این جلسات در استان قدم هایی را در راستای منفعت جامعه به ویژه دانش آموزان در حوزه سلامت و بهداشت برداریم.
وی در ادامه با اشاره به این موضوع که اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در حوزه سلامت ارتباط بسیار خوبی را با دانشگاه علوم پزشکی داشته است گفت: علاقه مند هستیم که این ارتباط گسترش پیدا کند و اعتقاد داریم می بایست اتفاقات جدیدی در این حوزه صورت پذیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه به بیان برخی از اقدامات انجام شده در حوزه سلامت با همکاری دو دستگاه پرداخت و گفت: مدارس مروج سلامت، آموزش سفیران سلامت، آموزش پیشگیری از ابتلا به بیماری ایدز، بیماری های دهان و دندان، معاینات تکمیل شناسنامه سلامت، آموزش و پیشگیری و غربالگری بیماری های واگیردار و غیر واگیردار در همه دوره ها از جمله این اقدامات است.
وی در ادامه گفت: تفاهم نامه ای مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و در راستای این سند آماده شده که بین دو دستگاه به امضاء خواهد رسید.
اعتدادی افزود: تأمین، حفظ و ارتقاء سلامت جسمی، روانی و اجتماعی دانش آموزان؛ توانمندسازی دانش آموزان، خانواده ها اولیاء و کارکنان از جمله مفاد این تفاهم نامه است.
سپس طاهره چنگیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی ضمن تشکر از همکاری های بعمل آمده، برنامه های در دست اقدام آن دانشگاه را تشریح و اعلام آمادگی نمود در کلیه موضوعاتی که آموزش و پرورش در راستای سلامت دانش آموزان و آموزش اولیاء برنامه ریزی نموده است فعالانه همکاری خواهد کرد.
در ادامه این جلسه دستورات جلسه مطرح گردید و توسط اعضا به بحث گذاشته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار