ثبت سالانه ۱۸۰ هزار طلاق در کشور

اردبیل (پانا) - معاون امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: متاسفانه سالانه بیش از ۱۸۰ هزار طلاق در کشور ثبت می‌شود که در راستای پیشگیری از این پدیده باید بحث‌های پیشگیرانه از طلاق بیش‌تر مدنظر قرار گیرد.

کد مطلب: ۹۸۹۳۲۹
لینک کوتاه کپی شد
ثبت سالانه ۱۸۰ هزار طلاق در کشور

حبیب‌اله مسعودی فرید، معاون امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در آیین افتتاح مراکز کاهش و کنترل طلاق و آسیب‌های اجتماعی استان اردبیل که در سالن جلسات دادگستری اردبیل برگزار شد، گفت: سالانه ۱۸۰ هزار طلاق در کشور ثبت می‌شود که بیش‌تر این طلاق‌ها در ۵ سال اول زندگی مشترک زوجین به وقوع می‌پیوندد.

او افزود: در کلیه امورات کشور هر چقدر به بحث اقدامات پیشگیرانه پرداخت شود ضرر و زیان‌ها به حداقل می‌رسد که بحث طلاق نیز از این قاعده مستثنی نیست به‌طوری‌که اگر سعی شود تا خانواده‌ای به سمت طلاق نرود از بسیاری آسیب‌ها جلوگیری می‌شود.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی بهزیستی کشور تصریح کرد: در برنامه‌های کشور کمبود تفکر سیستمی وجود دارد که اگر در جامعه کار‌ها به‌صورت گروهی انجام شود خیلی سریع‌تر انجام شده و به راحتی می‌توان به نتایج مد نظر و مطلوب‌تر دست یافت که برای کاهش نرخ طلاق باید بیش‌تر نیروی خود را به بحث پیشگیری از این معضل معطوف کنیم.

مسعودی بیان کرد: نقش نهاد خانواده در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و طلاق بسیار مهم است لذا نیاز ضروری است تا آموزش‌های مفیدی به خانواده‌ها ارائه شود که بی‌شک آموزش‌های قبل ازدواج و بعد ازدواج تاثیر بسزایی در کاهش نرخ طلاق خواهد داشت.

او گفت: در کنار جنبه‌های فردی طلاق نباید از جنبه‌های اجتماعی از جمله فقر، بیکاری، اعتیاد و مشکلات معیشتی غافل شویم، زیرا که این عوامل به خودی خود سبب افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار