۵هزار تن آرد مورد نیاز لرستان وارد می شود

خرم آباد (پانا) معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: پنج هزار تن آرد گندم مورد نیاز از سایر استان ها خریداری می شود در حالیکه ظرفیت تولید این میزان در استان وجود دارد.

کد مطلب: ۹۸۹۳۱۶
لینک کوتاه کپی شد
۵هزار تن آرد مورد نیاز لرستان وارد می شود

به گزارش پانا، اسد عبداللهی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه آرد و نان استان افزود: لرستان ظرفیت تولید سالانه آرد گندم مورد نیاز خود را دارد و می توان با برنامه ریزی صحیح و مدون این نیاز را در استان برطرف کرد.

وی اظهار داشت:‌ سالانه ۱۵ هزار تن آرد گندم در لرستان تولید و پنج هزار تن دیگر به منظور تکمیل ظرفیت از خارج از استان خریداری می شود که باید با توجه به تولید مناسب و کیفی گندم داخل، از خرید آرد مورد نیاز خارج از استان جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: به منظور طرح و رفع مشکلات نانوایی ها، کمیته مشترکی با لحاظ شرایط فنی تشکیل و ضوابط را با اجماع نظر اعضا بررسی و کارشناسی کنند تا از موازی و دوباره کاری پرهیز شود.

عبداللهی افزود: برای رفع مشکل حمل و نقل آردنیز، تفاهم نامه ای با شرکت خلیج فارس منعقد شده که این شرکت ضمن پوشش ۱۶ استان کشور نمایندگی خود را در لرستان دایر می کند که وظیفه تامین خودرو و حمل آرد به نانوایی های سطح استان را بر عهده خواهد داشت.

معاون استاندار لرستان گفت: در خصوص تسهیلات نیز تفاهم نامه ای با بانک سپه به عنوان بانک عامل به منظور ارائه تسهیلات با نرخ ۱۵ درصد با نانوایی ها منعقد شده که بر اساس آن برای نوسازی و بهسازی این واحدها اقدام شود.

عبداللهی ادامه داد: متقاضیان می توانند با مراجعه به اتحادیه نسبت به دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

در این جلسه اقدامات صورت گرفته در حوزه حمل و نقل آرد، وضعیت تسهیلات بانکی، دستورالعمل نحوه اختصاص گندم به کارخانه ها و تامین آرد نانوایی های آزاد پز بررسی شد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان روز گذشته در جلسه شورای اطلاع رسانی گفته بود:‌ تولیدات آرد و نان استان کیفیت مناسبی ندارند و آمار تخلفات کشف شده در این حوزه نگران کننده و کم فروشی از تخلفات عمده این بخش است.

به گفته فربیرز حسامی بازرسی از واحدهای آرد و نان استان امسال ۱۱۵ درصد رشد داشته که منجر به افزایش ۶۶ درصدی پرونده های تخلفاتی شده و ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده یکهزار و ۸۷ درصد افزایش یافته است.

تولید گندم در لرستان ۴۵۰ هزار تن و ۲ هزار واحد نانوایی در استان فعال است که از این تعداد، ۵۳۹ واحد در خرم آباد مستقر هستند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار