تهران فردا نفس می‌کشد

تهران (پانا) - بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران هم‌اکنون کیفیت هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد اما طی فردا ۵ دی کیفیت هوا در شرایط مطلوب قرار خواهد گرفت.

کد مطلب: ۹۸۹۳۰۰
لینک کوتاه کپی شد
تهران فردا نفس می‌کشد

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که طی صبح امروز (۴ دی) با پایداری هوا و سکون جو همراه با غبار صبحگاهی و افزایش تردد خودروها، تجمع ذرات معلق در بیشتر مناطق، سبب کاهش کیفیت هوای پایتخت می‌شود.

طی روز نیز شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نمی‌شود و کیفیت هوای برخی مناطق پرتردد در شرایط نامطلوب باقی خواهد ماند بنابراین در اواخر وقت امروز انباشت آلاینده‌ها همراه با افزایش حجم ترافیک شبانگاهی، تجمع آلاینده‌ها و برقراری شرایط ناسالم به‌ویژه برای گروه‌های حساس را به دنبال دارد.

صبح فردا پنج شنبه ۵ دی نیز کیفیت هوا در برخی مناطق در شرایط ناسالم به‌ویژه برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد و به تدریج با افزایش سرعت باد میزان ناپایداری جوی نیز تا اواخر وقت فردا افزایش پیدا خواهد کرد که پراکندگی آلاینده‌ها را به دنبال دارد.

در ساعات پایانی فردا رشد ابر و وزش باد مؤثر سبب می‌شود که با وجود افزایش حجم ترافیک شاهد بهبود کیفیت هوای پایتخت باشیم و در بیشتر مناطق وضع سالم کیفیت هوا برقرار شود.

کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۱۵۰ در آستانه شرایط ناسالم برای همه قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین 118 در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار