شاخص ناسالم هوای امروز برای شهرهای میبد و اردکان اعلام شد

یزد (پانا) - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اعلام کرد: با عنایت به شرایط پایداری هوا، در روز سوم دیماه کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا تشکیل و صورتجلسه به دستگاه های اجرایی مرتبط ارسال شد.

کد مطلب: ۹۸۹۲۶۶
لینک کوتاه کپی شد
شاخص ناسالم هوای امروز  برای شهرهای میبد و اردکان اعلام شد

محسن صادقیان در این رابطه گفت: این مصوبات مربوط به روز چهار شنبه ۴ دی ماه است و برای روزهای بعد در صورت نیاز و صلاحدید تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

گفتنی است کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا مجدداٌ با حضور کلیه اعضا در محل دفتر معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تشکیل گردید که پس از بررسی دستورکارهای جلسه و بحث و تبادل نظر حاضرین موارد ذیل مصوب گردید:
با توجه به قرارگیری شاخص کیفی هوای ۲۴ ساعته هوای شهر میبد در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس و همچنین بررسی شاخص کیفی شهر اردکان و احتمال افزایش آلایندگی در این شهر و با عنایت به اعلام پایداری شرایط جوی توسط اداره کل هواشناسی تا دو روز آینده، طبق آیین نامه قانون هوای پاک بدلیل پیش بینی تداوم آلودگی هوا و با توجه به آیین نامه اجرایی و دستورالعمل مواقع اضطراری آلودگی هوا و لزوم تدابیر یک طبقه بالاتر از شاخص کیفیت هوا و همچنین نظر به قرار گیری شاخص کیفی شهرهای میبد (بخش مرکزی و بخش بفروئیه) و شهراردکان (بخش مرکزی) برای روز چهارشنبه چهرم دیماه در محدوده ناسالم برای تمام گروه ها، لازم است دستگاه ها اجرایی اقدامات زیر را برای روز چهار شنبه مورخ ۱۳۹۸/۱۰/۰۴ بعمل آورند:

۱. صداوسیما: اطلاع رسانی شاخص کیفی هوا بر اساس اطلاعیه های کارگروه و اطلاع رسانی در جلب مشارکت عمومی برای پرهیز از اقدامات منجر به ایجاد آلودگی هوا.
۲. آموزش و پرورش: اطلاع رسانی جهت تعطیلی مراکز پیش دبستانی و دبستان ها در بخش مرکزی و بخش بفروئیه شهرستان میبد و بخش مرکزی شهرستان اردکان.
۳. اداره کل بهزیستی: اطلاع رسانی جهت تعطیلی مهد کودک ها در شهرهای مذکور
۴. ادارات ، شرکت ها و نهاد های دولتی: موافقت با درخواست مرخصی کارمندان دارای مشکلات تنفسی و قلبی
۵. شهرداری ها و شرکت حمل ونقل همگانی: به کارگیری حداکثر توان ناوگان حمل ونقل همگانی در جابجایی مسافر
۶. ورزش و جوانان: اطلاع رسانی برای جلوگیری از فعالیت های ورزشی در فضای باز
۷. پلیس راهنمایی رانندگی و نیروی انتظامی: اعمال قانون با خودروهای با دود قابل رویت و کنترل مضاعف در این زمینه همچنین ایجاد محدودیت های ترافیکی و تردد وسائل نقلیه سنگین و کامیون ها در محدوده شهرهای مذکور
۸.حفاظت محیط زیست: هماهنگی برای تعطیلی واحد های صنعتی، کارخانه ها و مراکز موثر در ایجاد آلودگی و پایش و تشدید برخورد با منابع آلاینده مستقر در پیرامون شهر.(در صورت عدم تمکین، برابر ماده ۱۲ قانون هوای پاک اقدام خواهد شد.)
۹. معاونت بهداشت و مرکز بهداشت: استقرار پایگاه های سیار اورژانس در سطح شهر و ارائه توصیه های خود مراقبتی به گروه های حساس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار