نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی:

قطع نشدن روابط اقتصادی با ژاپن می‌تواند دستاورد سفر رئیس‌جمهور باشد

تهران(پانا)- نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که اگر به دنبال سفر رئیس جمهور به ژاپن این اتفاق رخ دهد که روابط اقتصادی‌ ژاپن با ما کمتر تحت تاثیر روابط با آمریکا قرار گیرد یک موفقیت محسوب خواهد شد.

کد مطلب: ۹۸۹۲۵۷
لینک کوتاه کپی شد
قطع نشدن روابط اقتصادی با ژاپن می‌تواند دستاورد سفر رئیس‌جمهور باشد

به گزارش ایسنا، محمد جواد جمالی با اشاره به سفر رئیس جمهور به ژاپن گفت: باید درباره سفر رئیس جمهور به ژاپن با در نظر گرفتن ظرفیت‌های این کشور واقع نگر بود و بیش از این به این سفر دلخوش نبود. ژاپن کشوری است که با ما روابط خیلی خوب و صمیمانه دارد و در عین حال روابط‌شان با آمریکایی‌ها نیز بسیار خوب است.

وی افزود: از طرف دیگر ژاپنی‌ها این ظرفیت را ندارند که بتوانند با تاثیرگذاری بر آمریکایی‌ها ترامپ را به برجام برگردانند یا این که به تفاهم با ما دست پیدا کنند کما این که اتحادیه اروپا با چند کشور همچون انگلیس، آلمان، ایتالیا و فرانسه نتوانست تاثیرگذاری لازم برای آمریکا داشته باشد چه برسد به ژاپنی‌ها.

جمالی توضیح داد: با توجه به سوابق ژاپنی‌ها و ارتباط دو جانبه ژاپن با ایران اگر در نتیجه این سفر آنها مقداری سیاست به خرج داده و بتوانند روابط اقتصادی‌شان را با ما کمتر تحت تاثیر روابط با آمریکا قرار دهند یک موفقیت حاصل شده است، آنها می‌توانند راه‌هایی همچون کشورهای مثل چین و روسیه پیدا کنند که روابط اقتصادی با ما قطع نشود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره حرف‌های زده شده بین روسای جمهور ژاپن و ایران در پشت درهای بسته گفت: ممکن است ژاپنی‌ها پیغام‌هایی از سوی آمریکا داشته باشند یا خودشان پیشنهاداتی داشته که این مذاکرات را محرمانه کرده است ولی باز هم تاکیدم بر آن است که نباید توقع و انتظار پیش از حدی از مقامات ژاپنی برای حل سریع مشکل بین ایران و آمریکا داشت. تنها این احتمال وجود دارد که در این مذاکرات نقطه نظرات و راهکارهایی از سوی ژاپنی ها مطرح شده که ممکن است مورد توافق ایران و آمریکا باشد به هر حال این سفر درباره روابط دو جانبه بین ایران و ژاپن مثبت می‌باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار