مرتفع‌ترین پیست اسکی ایران مقصد گردشگری زمستانه

تهران (پانا) - به‌گفته کارشناس ارشد گردشگری اداره کل میراث فرهنگی اصفهان فریدونشهر مرتفع‌ترین شهرستان ایران در اقلیم کوهستانی زاگرس به‌عنوان مقصد گردشگری زمستانه و تنها پیست اسکی استاندارد در کشور است.

کد مطلب: ۹۸۹۱۴۷
لینک کوتاه کپی شد
مرتفع‌ترین پیست اسکی ایران مقصد گردشگری زمستانه

به‌گزارش مهر، کامران هارونی با اشاره به اینکه پیست اسکی فریدونشهر در ۱۸۰ کیلومتری غرب اصفهان و به‌عنوان مرتفع‌ترین پیست اسکی ایران قلمداد می‌شود اظهار کرد: توسعه گردشگری زمستانه نیازمند تعامل سازمان‌ها و فراهم کردن زیرساخت‌ها با جذب سرمایه‌گذاری است.

او با اشاره به اینکه این پیست اسکی در سال گذشته و در ایام تعطیل میزبان دو هزار گردشگر بوده ادامه داد: برای توسعه گردشگری زمستانه می‌توان در تعامل با سایر سازمان‌ها و هم‌افزایی و جذب سرمایه‌گذاری زیرساخت‌های لازم را فراهم کرد.

کارشناس ارشد گردشگری با توصیه به گردشگران در عدم‌استفاده از خودرو شخصی و استفاده از آژانس‌های خدمات مسافرت و جهانگردی تصریح کرد: در زمان‌های اوج سفر برای استفاده از پیست اسکی ترافیک در این منطقه گاه به ۱۸ کیلومتر می‌رسد و موجب خستگی گردشگران می‌شود که برای جلوگیری از این ترافیک نیاز است زمین‌های کشاورزی اطراف آزادسازی شود.

او با اعلام رونق اقامت گاه‌های بوم‌گردی و مراکز اقامتی و پذیرایی در غرب استان اصفهان گفت: تاکنون مجوز ۲۰ اقامتگاه اصولی در فریدونشهر صادر شده است و روند صدور پروانه احداث اقامتگاه‌های بوم‌گردی در چادگان و فریدون در دست اجراست.

هارونی اشاره‌ای هم به شرق استان اصفهان کرد و گفت: استان اصفهان با تنوع اقلیمی توانسته در گردشگری زمستانه گردشگران با هرگونه سلیقه‌ای را جذب کند. گردشگران خارجی در فصل سرما، کویر شهرستان‌های خوروبیابانک، ورزنه و نائین را به‌عنوان مقصد گردشگری انتخاب می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار