دلیل لغو کنسرت شهرام نظری در نیشابور از زبان دادستان این شهر

اگر با دانش آموزان خوب کار شود جرائم و آسیب ها کاهش چشمگیری خواهد داشت

نیشابور(پانا)- با همت کارشناسی انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش، نشست هم اندیشی مدرسین آموزش خانواده مدارس با دادستان نیشابور در محل دفتر مدیریت آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۹۸۹۰۵۲
لینک کوتاه کپی شد
دلیل لغو کنسرت شهرام نظری در نیشابور از زبان دادستان این شهر

دادستان نیشابور در این هم اندیشی با مهم دانستن موضوع آسیب ها و چالش های موجود در جمع نوجوانان و جوانان، گفت: مخاطبان شما به عنوان مدرسان حوزه آموزش خانواده را چهار گروه دانش آموزان، معلمان، مدیران و خانواده ها تشکیل می دهد و شیوه آموزش برای هرکدام باید با برنامه و سرفصل های ویژه خودش تبیین شود.

حجه الاسلام اکبری مقدم افزود: همسویی رفتار ما با حرف هایی که میزنیم بسیار مهم است و شما به عنوان یک مدرس آموزش خانواده همواره مورد ارزیابی عمومی هستید و آنچه که مهم است رفتار شما در جامعه است.

او ادامه داد: اگر عرفان واقعی را به مردم آموزش ندهیم، عرفان های کاذب جای آن را خواهد گرفت و افکار خوب و صحیح باید در اذهان و روان دانش آموزان نهادینه شود تا جایی برای افکار خراب نبوده و احساس نیاز فقط به سمت خداوند سوق داده شود.

او همچنین گفت: یکی از عرفان های کاذب، فرقه گرایی است که اصل آن بر مرید و مراد شکل گرفته است و اگر مراد خوبی مانند خداوند را برای دانش آموزان فراهم نکیند آنها به سمت معبود کاذب حرکت می کنند. موضوع دوم شایع در بین جوانان، عرفان اعتیاد است که باید آثار مخرب آن برروی بدن انسان ها مطالعه و برای جوانان بازگو شود.

اکبری مقدم اظهار کرد: عرفان سینمایی، عرفان دیگری است که باید در بین دانش آموزان کنترل شود و جذابیتی که برای یک فیلم ایجاد می شود به خاطر پیام باطنی ایجاد شده در بطن آن فیلم است. همچنین فضای مجازی، چالش دیگری است که باید به طور دقیق برای مخاطبان بازگو شود و باید باور داشته باشیم که فضای مجازی یک فضای غیر واقعی است.

این مقام مسئول در پاسخ که لغو کنسرت ها گفت: چون مقرر بود کنسرت شهرام ناظری به صورت گروهی و با همراهی همسرایان خانم برگزار شود، جلوی آن را گرفتیم اما بسیاری از برنامه ها و جشن ها و همایش ها مانند روز ملی خیام، عطار و روز امام رضا(ع) و ... برگزار شده است و ما مخالفتی با آن نداشته ایم.

او تاکید کرد: ما کنسرت هارا کنسل نمی کنیم و از امشب آزاد است که هرچقدر نیاز است کنسرت برگزار شود اما باید مجوز اداره ارشاد را دریافت کرده و فروش بلیط برای مردم شهرستان باشد و جامعه هدف خود نیشابور باشد.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور نیز، درست مدیریت کردن دانش آموزان به عنوان سرمایه های اجتماع را هدف مهم تعلیم و تربیت معرفی کرد و گفت: ما نسبت به آنها مسئولیم و دانش آموزان حق و حقوقی دارند که باید همواره پیگیری شود.

حسین مهرآبادی هدف از برگزاری این نشست را شناسایی آسیب های اجتماعی و استفاده از خرد جمعی برای حل مشکلات موجود بر اساس مبانی علمی و تغییر نگرش و خودشناسی معرفی کرد.

او خشونت در خانواده، ازدواج زود رس دانش آموزان دختر و طلاق عاطفی ایجاد شده بین اعضای خانواده را سه آسیب شدید و مهم موجود در بین بعضی از دانش آموزان است که باید سریعا چاره اندیشی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار