وزیر آموزش و پرورش: سازمان دانش‌آموزی، میان‌بُر آموزش و پرورش در اجرایی کردن اهداف تربیتی است

شیراز (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در جمع مسوولان سازمان دانش‌آموزی سراسر کشور، تربیت اجتماعی را مهمترین ماموریت این سازمان عنوان کرد و افزود: ما این اهداف را در نظام رسمی آموزش و پرورش دنبال می‌کنیم، اما سازمان دانش‌آموزی میان‌بُر ما در دستیابی به این اهداف است و از مسیر شما دست‌یافتنی تر و میسرتر است.

کد مطلب: ۹۸۹۰۳۴
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش و پرورش: سازمان دانش‌آموزی، میان‌بُر آموزش و پرورش در اجرایی کردن اهداف تربیتی است

محسن حاجی میرزایی، نظم پذیری و تشکل را یک حرکت جذاب دانست و اظهار کرد: "همین لباس فرم یک منزلت و موقعیت است یک تمایز مهم است که میتواند افراد را برای پیوستن به یک سری کارها آماده تر کند و افراد وقتی می پوشند در گفتار، در رفتار و در عمل، تغییر می‌کنند و ما این ظرفیت را درا ختیار داریم که این تحول را ایجاد کنیم و ما به دنبال ایجاد همین تغییرات اجتماعی‌شدن ناشی از پیوستن به گروه پیشتازان در دانش‌آموزان هستیم."

او از مسوولان ستادی و استانی سازمان دانش‌آموزی خواست تا به سمت ترسیم یک چشم‌انداز پیش بروند و در آن مسیر مهارتی شدن دانش‌آموزان در خروجی هر سال تحصیلی را ترسیم کنند به طوریکه دانش‌آموزانی که در مسیر این سازمان قرار گرفته‌اند در انتهای سال تحصیلی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد و بگوییم چطور می‌توانیم شوق دل بستن به این کار را در آنها برانگیزیم.

او دانش‌آموز مهارت یافته را دانش‌آموزی برشمرد که به واسطه‌ آموزش مهارت‌هایی از قبیل نظم‌پذیری، جرات‌ورزی، قانونمداری، مُدارا و دوستی و... تربیت اجتماعی پیدا کرده و زمینه مشارکت اجتماعی داشته باشد، شخصیت و هویت او شکل گرفته و بتواند امور خود را هدایت کند.

حاجی میرزایی افزود: برای ما در آموزش و پرورش مهم این است که تراز بسازیم و الگو ایجاد کنیم و دانش‌آموزان را تحت یک انضباط معیّنی قرار ‌دهیم که نتیجه آن شکل‌گیری حدی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اجتماعی برای مشارکت مدنی و زندگی جمعی است و من یقین دارم این مهم را شما بهتر از بقیه می‌توانید اجرا کنید.

او تاکید کرد: "ما باید همه خواسته‌های خود را در زمین شما بگذاریم و مسیر شما بهتر است من افتخار می کنم که یکی از این مجموعه باشم؛ این مسیر چون جذاب است و مبتنی بر داوطلبی است اثرگذاری آن بیشتر، عمیق‌تر، پایدارترو شیرین تر است و گرایش افراد برای پیوستن به این سازمان بیشتر است.

حاجی میرزایی در ادامه گفت: "تمام وجودم این حرف را می‌زند که با شما و با سازمان دانش‌آموزی می توان اتفاقی را رقم زد و اگر قرار است در کوتاه مدت اتفاقی در آموزش و پرورش رخ دهد با کمک شما قطعا محقق می شود."

وزیر آموزش و پرورش از آمادگی کامل وزرات‌خانه در حمایت از طرح‌های تربیتی سازمان دانش‌آموزی خبر داد و از مسوولان این سازمان خواست تا طرح‌های خود را به صورت جدی دنبال کنند.

او ادامه داد: "یک هدف گذاری برای سال تحصیلی جدید سالانه کنید تا دانش اموزانی که امسال خارج می شوند و پیوندی با سازمان داشته‌اند از ظرفیت سازمان در اجتماعی شدن بهره‌مند گردند."

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار