آخرین جزئیات تخصیص آب «معشوره»/ سد «تاج امیر» ۵۷ درصد پیشرفت دارد

خرم‌آباد(پانا) مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره آخرین جزئیات تخصیص آب سد «معشوره»، گفت: در حال حاضر سد «تاج امیر» ۵۷ درصد پیشرفت دارد.

کد مطلب: ۹۸۹۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد
آخرین جزئیات تخصیص آب «معشوره»/ سد «تاج امیر» ۵۷ درصد پیشرفت دارد

به گزارش پانا،رضا میرزایی با اشاره به پیشرفت ۵۷ درصدی سد «تاج امیر»، اظهار داشت: برای این سد ۵.۸ میلیون متر مکعب آب تخصیص داده شده است.

تخصیص ۱۱ میلیون متر مکعب آب برای سامانه انتقال آب «کاکارضا»

وی با بیان اینکه برای سد «مخمل کوه» که آب شرب و صنعت بلند مدت مرکز لرستان را تأمین می‌کند، ۶۰ میلیون متر مکعب آب تخصیص یافته است، گفت: از این میزان ۵۵ میلیون متر مکعب برای آب شرب و پنج میلیون متر مکعب نیز برای صنعت شهر خرم آباد اختصاص پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان، بیان داشت: برای سد «سراب تلخ» نیز ۱۶ میلیون متر مکعب آب تخصیص یافته است.

میرزایی با اشاره به تخصیص ۱۱ میلیون متر مکعب آب برای سامانه انتقال آب «کاکارضا»، عنوان کرد: برای سد «زیبا محمد» نیز که در دست ساخت است ۸.۸ میلیون متر مکعب آب تخصیص یافته است.

جزئیات تخصیص جدید آب برای «معشوره»

وی با تاکید بر اینکه برای سد «معشوره» که در سال‌های گذشته عملیات اجرایی آن شروع شده بود، تونل‌های انحراف احداث شده بود، اما تعطیل شده بود بعد از بازنگری‌ها ۵۰ میلیون متر مکعب تخصیص آب گرفت، گفت: در تخصیص جدید، این ۵۰ میلیون متر مکعب به ۱۳۰ میلیون متر مکعب افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان، گفت: همچنین ۳۰۰ میلیون متر مکعب برای کنترل و مهار سیلاب به این سد اضافه شد و در مجموع میزان تخصیص آب این سد به ۴۳۰ میلیون متر مکعب رسیده است.

میرزایی با بیان اینکه در برگ ابلاغیه تخصیص آب سد «معشوره»، تاکید شده که حجم مخزن این سد به گونه‌ای دیده شود که علاوه بر اینکه ابتدا حق آبه های شهرستان پلدختر و معمولان در پایین دست در نظر گرفته شود، حق آبه های شهرستان چگنی نیز در نظر گرفته شود، افزود: همچنین مطالعات این سد برای کنترل و مهار سیلاب‌های پایین دست در دست بررسی است که می‌تواند بعد از پایان بررسی‌ها و مطالعات مخزن این سد افزایش پیدا کند تا هم حق آبه های پایین دست را تأمین کند و هم تخصیص داده شده تأمین شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار