مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان خبرداد:

سند راهبردی سوادآموزی در استان سمنان تدوین شد

بی سوادی، یکی از آسیب های بزرگ اجتماعی است

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه بی سوادی، یکی از آسیب های بزرگ اجتماعی است و در جامعه ای که بی سوادی زیاد باشد، آسیب های اجتماعی نیز در جامعه بیشتر است، گفت: سند راهبردی سوادآموزی تا سال ۱۴۰۴ به منظور ریشه‌کن شدن بی‌سوادی در این استان تدوین شده است.

کد مطلب: ۹۸۹۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد
سند راهبردی سوادآموزی در استان سمنان تدوین شد

محمد دستورانی، در نشست‌ خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه با موضوع هفته بزرگداشت سوادآموزی در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، با عنوان این مطلب که برای رفع بی‌سوادی تمام توان خود را به کار بسته‌ایم، گفت: در این راستا ۵۰ درصد تعهد در باسوادی افراد محقق شد.

وی با اشاره به اینکه سوادآموزی چهار هزار و ۵۹۰ نفر کم‌سواد و بی‌سواد از سوی وزارت به استان تکلیف شده است، ابراز داشت: از این تعداد تاکنون دو هزار و ۳۰۳ نفر معادل ۵۰ درصد تعهد محقق شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، بابیان اینکه سمنان از نظر سواد در زمره استان‌های برتر قرار دارد، گفت: پراکندگی بالا، بی‌سوادی کم و شناسایی افرادی که سر کلاس نهضت سوادآموزی حضور یابند از دشواری‌های این مسیر محسوب می‌شود لذا گاهی باید کیلومترها مسیر را طی کرد که این افراد شناسایی شوند.

نرخ باسوادی ۹۸.۵ درصد

دستورانی، با عنوان این مطلب که سال ۵۶ تنها حدود ۶۰ درصد در این استان باسواد بودند که اکنون این نرخ به ۹۸.۵ درصد رسیده است، ابراز داشت: درگذشته فاصله معناداری بین سواد دختران و پسران، شهری و روستایی وجود داشت، اما امروز به برکت انقلاب هیچ دانش‌آموزی نداریم که دسترسی به امر سواد و تحصیلات نداشته باشد که این به معنای پایان رسیدن بی‌سوادی در استان نیست.

وی با اشاره به اینکه پیمان‌نامه تهیه‌شده طی هفته سوادآموزی با حضور معاون وزیر و استاندار امضا خواهد شد، افزود: در این پیمان‌نامه فرمانداران، رؤسای آموزش‌وپرورش و همه‌کسانی که می‌توانند در کاهش بی‌سوادی نقش داشته باشد هم‌قسم می‌شوند که در مسیر سواد بخشی استان سمنان حرکت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار