ثبت ۵۸ روز پاییزی بدون بارش در آذربایجان‌غربی

‎‌ارومیه (پانا) - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: طی ۹۰ روز پاییز امسال، ۵۸ روز بدون بارش در ایستگاه‌های باران‌سنجی این شرکت ثبت شد که رقمی بسیار قابل توجه است.

کد مطلب: ۹۸۹۰۰۲
لینک کوتاه کپی شد
ثبت ۵۸ روز پاییزی بدون بارش در آذربایجان‌غربی

کیومرث دانشجو افزود: این آمار نشان می‌دهد که حدود دو سوم روزهای پاییزی امسال در آذربایجان‌غربی بدون بارش سپری شده در حالی که این میزان در پاییز سال گذشته حدود ۴۰ درصد بود.

وی اضافه کرد: ۲۳ روز در ماه مهر، ۲۲ روز در ماه آبان و ۱۳ در آذرماه امسال بدون بارش در آذربایجان‌غربی سپری شد که روند افزایشی نسبت به ماه‌های مشابه سال گذشته دارد.

وی بیان کرد: ثبت این تعداد روز بدون بارش در آذربایجان‌غربی طی پاییز امسال در حالی بود که حجم بارش‌ها نیز در روزهای بارانی و برفی قابل توجه نبود و تنها شاهد بارش حدود ۷۷ میلی‌متری طی این مدت در استان بودیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته، انتظار می‌رود که در زمستان امسال شاهد بارش‌های مناسبی در استان باشیم که البته رسیدن به شاخص‌های سال گذشته دور از ذهن است.

دانشجو گفت: با توجه به بارش‌های کم، حجم آب پشت سدهای استان نیز کاهش یافته و به کمتر از ۹۵۰ میلیون مترمکعب رسیده در حالی که رقم مشابه در سال آبی گذشته حدود یک میلیون مترمکعب بود.

آذربایجان‌غربی از جمله استان‌های با بارش مناسب کشور بوده و متوسط بارش در این استان بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلی‌متر است.

سال گذشته حدود ۵۵۰ میلی‌متر بارش در آذربایجان‌غربی ثبت شد که این رقم پیش‌بینی می‌شود طی سال جاری بسیار کمتر شود.

۲۷ ایستگاه مربوط به شرکت آب منطقه‌ای در مناطق مختلف آذربایجان‌غربی فعال بوده و میزان بارش‌های هر منطقه به صورت روزانه در آنها ثبت می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار