مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد:

راهکار اساسی، قطع موقت اینترنت نیست

یزد (پانا) - احمد پهلوانیان گفت: مسدودکردن موقت فضای‌مجازی درشرایط حساس، راهکار اساسی نیست، بلکه باید با بالابردن سطح سوادرسانه‌ای این تهدید را به فرصت تبدیل‌کرد.

کد مطلب: ۹۸۸۹۸۳
لینک کوتاه کپی شد
راهکار اساسی، قطع موقت اینترنت نیست

احمد پهلوانیان در همایش تمدن نوین، رسانه و گام دوم انقلاب شهرستان ابرکوه با اشاره به اینکه فضای مجازی و اینترنت ابزاری است که درحال‌حاضر بردنیا حکمرانی می‌کند، اظهار داشت: برای کنترل و استفاده صحیح وکارآمد ازاین ابزار باید برنامه‌ریزی‌های اساسی ومقاوم انجام شود، تا درشرایط حساس به‌ ویژه دردنیای پُردغدغه کنونی بتوان بهترین استفاده را ازآن بُرد.

وی افزود: بستن و قطع‌ کردن لحظه‌ای وموقت فضای مجازی درشرایط حساس، راهکار اساسی نیست ونباید گفت درزمانی که عصر ارتباطات وتکنولوژی است می‌توان بدون اینترنت و ابزار ارتباط و رسانه‌های جمعی، زندگی کرد.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد با بیان اینکه باید با بالابردن سطح سوادرسانه‌ای وچگونگی استفاده از این فضا، تهدیدها را به فرصت تبدیل‌ کرد، اذعان داشت: فضای مجازی مدیریت مشخص ومنطقه‌ای وگروهی خاص ندارد که بتوان با مسدودکردن آن از آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و...جلوگیری کرد، بلکه این فضا بدون حد و مرز و آسان دردسترس تمامی افراد جهان قرارداشته و توسط مردم هدایت می‌شود و هر روز تکنولوژی قدرتمند، با امکانات و کارآیی به‌روزتر جایگزین ابزار فعلی خواهد شد.

پهلوانیان در پایان تصریح داشت: رسانه موفق، رسانه‌ای است که برخط (آنلاین و به‌روز)، گسترده ومستمر باشد. فضای مجازی اگرچه دارای این ویژگی‌ها است که بعضا در رسانه‌های دیگر نیست، ولی بایدهدفمند و سازنده مورد استفاده قرارگیرد.

منبع،؛ صدا و سیما

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار