معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر ناحیه یک زنجان:

با شروع تغییر از خود، گفتمان تحول را در آموزش و پرورش اشاعه دهیم

زنجان (پانا) - همزمان با هفته پژوهش، آیین تجلیل از معلمان و دانش آموزان برتر آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان با حضور معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل در محل سالن زیتون جهاد کشاورزی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۸۸۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد
با شروع تغییر از خود، گفتمان تحول را در آموزش و پرورش اشاعه دهیم

بیت الله احمدی نژاد معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل در این آیین با اشاره به نگاه تحولی پیش روی آموزش و پرورش، گفت: از سال 1390 با تدوین سند تحول بنیادین به عنوان یک سند ملی و چشم انداز و نقشه راه آموزش و پرورش، تغییر و تحولاتی در آموزش و پرورش روی داد که از آن جمله می‌توان به تغییر ساختار آموزشی به نظام 6-3-3 و تغییر در محتوای کتب درسی اشاره نمود.

وی در این شرایط، علمی و به روز بودن را ضروری خواند و افزود: سند تحول دارای شش ساحت است که هدف آن رشد همه جانبه دانش‌آموزان و رساندن دانش آموزان به مراتبی از حیات طیبه است.

احمدی نژاد گفت: اجرای موسیقی توسط دانش آموزان در این مراسم یکی از ساحت های سند تحول بینادین با عنوان ساحت زیبایی شناختی و هنری است و همچنین ارائه گزارش طرح های برگزیده پژوهشی توسط دانش‌آموزان، نشان از رشد همه جانبه و انسجام ذهنی این دانش‌آموزان دارد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی استان با اشاره به این که چرخش های تحول آفرین نیازمند نگاه عمیق و تغییرات بنیادی است، اظهار داشت: آمار موجود و بررسی‌ها نشان می‌دهد با رسیدن دانش آموزان به مقاطع بالاتر تحصیلی، مشارکت آنها در طرح‌های پژوهشی کم‌تر می‌شود و اولیا نیز به نوعی فکر می‌کنند که دانش آموز خود به تنهایی می تواند مسئول پرورش ابعاد وجودی خویش باشد، در حالیکه نگاه حمایتی اولیا به عنوان شرکای آموزش و پرورش و نگاه مدرسه، مدیران و معلمان باید بیش از پیش باشد.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به حضور حیدر تورانی پژوهشیار مطالعات آموزش و پرورش به عنوان سخنران ویژه در برنامه استانی که دارای سوابق مدیریتی، اجرایی، علمی و پژوهشی در زمینه های مختلف است، تشریح کرد: با این حرکت و دعوت از صاحب نظران قصد داریم تا با شروع تغییر از خود، گفتمان تحول را در آموزش و پرورش اشاعه دهیم و با اتخاذ راهبردهایی، از سیر نزولی مشارکت در طرح های پژوهشی بین همکاران و دانش آموزان به عنوان سرمایه های اصلی جامعه جلوگیری نماییم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار