اولین نشست تخصصی باشگاه های «حامی پیشگیری از دیابت» در یزد برگزار شد

یزد (پانا) - نشست تخصصی باشگاه های متقاضی دریافت عنوان باشگاه «حامی پیشگیری از دیابت» در محل مرکز دیابت یزد برگزار شد.

کد مطلب: ۹۸۸۹۵۶
لینک کوتاه کپی شد
اولین نشست تخصصی باشگاه های «حامی پیشگیری از دیابت» در یزد برگزار شد

در این نشست تخصصی که با حضور محمد حسین آقایی میبدی، مدیر اجرایی مرکز دیابت یزد، امیرعظیم صحت مند، رئیس هیئت ورزشهای همگانی استان، امین سامعی دبیر این هیئت، نقی زاده و صداقت مدرسان هیئت ورزشهای همگانی و بیش از 40 نماینده باشگاه ورزشی یزد برگزار شد، در ابتدا آقایی در سخنانی با اشاره به شیوع بالای دیابت در استان یزد ادامه داد: با پیشنهاد هیئت ورزشهای همگانی استان، طرحی تدوین شده است تا باشگاه های حامی پیشگیری از دیابت ثبت نام و بعد از گذراندن دوره های آموزشی به عنوان باشگاه حامی پیشگری از دیابت در سطح شهر و استان معرفی شوند تا بیمارانی که مستعد ابتلا به دیابت هستند به این مراکز معرفی شوند.

وی ادامه داد: در این زمینه همراهی و همدلی باشگاه های ورزشی را احتیاج داریم، زیرا بزرگترین مانع گسترش دیابت ، تغذیه و ورزش منظم است.

در ادامه این نشست امیرعظیم صحت مند، رئیس هیئت ورزشهای همگانی استان نیز در سخنانی با اشاره به تاثیر ورزش در جلوگیری از بیمارها ادامه داد: باشگاه های ورزشی به عنوان مراکزی که در زمینه سلامت مردم فعالیت دارند می توانند با پیوستن به این طرح بزرگ کمک یار همه شهروندان باشند.

همچنین امین سامعی دبیر هیئت ورزشهای همگانی استان نیز در سخنانی با اشاره به اعطای عنوان و تابلوی باشگاه حامی پیشگیری از دیابت به مراکز ورزشی شرکت کننده در این طرح ادامه داد: این یک طرح برد برد برای باشگاه های ورزشی است، به گونه ای که بیماران به باشگاه های نزدیک محل زندگیشان معرفی می شوند و میتوانند با شرایط ویژه ورزش کنند و اینکه داشتن برند باشگاه حامی پیشگیری از دیابت شرایط خوبی را برای باشگاه ها فراهم خواهد کرد.

در ادامه این نشست، دکتر نقی زاده و صداقت نکات کلیدی در مواجهه با بیماران دیابتی را برای مربیان وباشگاه داران بیان کردند.

این جلسات در هفته آتی نیز ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار