برگزاری کارگاه آموزشی رابطان مرکز مشاوره منطقه زبرخان

زبرخان (پانا) - کارگاه آموزشی رابطان مرکز مشاوره منطقه زبرخان درسالن اجتماعات بخشداری با حضور رئیس اداره آموزش و پرورش، رئیس اداره بهزیستی و مدیر مرکز اختلالات یادگیری منطقه و مسئول اورژانس اجتماعی شهرستان نیشابور برگزار شد.

کد مطلب: ۹۸۸۸۹۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه آموزشی رابطان مرکز مشاوره منطقه زبرخان

رئیس اداره آموزش و پرورش زبرخان در ابتدا از کلیه کسانی که در امر مشاوره و هدایت دانش آموزان تلاش می کنند تقدیر و تشکر کرد و افزود: به علت کمبود نیروی مشاور در مدارس به خصوص در مقطع ابتدایی، رابطین مشاور جزو ارکان اصلی مدارس هستند و با برنامه ریزی و تولید برنامه های متنوع و با ظرفیت های موجود می توانند حال مدارس را خوب کنند.

سید مجتبی تاراش در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس گفت: مقطع ابتدایی که پایه و زیربنای همه مقاطع تحصیلی است در مسئله آسیب های اجتماعی باید بیشتر کار کرد، زیرا اگر این مهم انجام شود قطعا در آینده آسیب های کمتری در جامعه خواهیم داشت و نقش رابطان مشاوره در این مقطع اهمیت بیشتری دارد.

وی با اشاره به شعار سال تحصیلی آموزش و پرورش خراسان رضوی اضافه کرد: امسال همه معلمین به خصوص شما مشاوران و رابطین مشاور باید شعار امیدآفرینی، مشارکت پذیری و مهارت آموزی را در مدارس اجرایی کنید و مطمئنا با اجرای این موارد شور و نشاط خاصی در مدارس ایجاد می شود.

تاراش بیان کرد: اگر می خواهیم مشکلات یادگیری و آسیب های موجود در مدارس را حل کنیم، سعی شود مدارس را به مدرسه زندگی تبدیل کنیم و ارتباط دوستانه با دانش آموزان برقرار کرد.

مدیر مرکز مشاوره نور امید زبرخان درمورد اختلالات و آسیب ها و مشکلات یادگیری دانش اموزان مواردی را مطرح و خاطرنشان کرد: مهم ترین کارهایی که از رابطان مرکز مشاوره انتظار داریم ارائه خدمات راهنمایی مسائل به طور کلی و آسان به دانش آموزان و معلمان است.

محروقی ادامه داد: در سال گذشته بیش از 600 مورد مشاوره فردی و بیش از 60 مورد همایش برای والدین و بیش از 100 مورد همایش و سخنرانی برای دانش اموزان توسط مرکز مشاوره نورامید زبرخان صورت گرفت.

وی با بیان اینکه احساس ناامیدی در دانش آموزان می تواند زمینه ساز بسیاری از مشکلات باشد تصریح کرد: نحوه برخورد معلم با دانش آموز بسیار مهم است زیرا رفتار ما می تواند در دانش آموز تاثیرگذار باشد.

مدیر مرکز مشاوره نور امید زبرخان عنوان کرد: ازدواج دانش آموزان درسنین پایین می تواند فرد را با مشکلات زیادی مواجه گرداند و توجیه کردن خانواده ها در مرحله اول بسیار مهم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار