معاون وزیر راه:‌ حداکثر توان را برای مسکن ملی در تهران گذاشتیم

تهران (پانا) - معاون وزیر راه و شهرسازی می‌گوید در مرحله‌ اول، حداکثر ظرفیت در شهرهای جدید استان‌های تهران و البرز به میزان بیش از ۵۳ هزار واحد به طرح اقدام ملی اختصاص داده‌ شده است و اراضی چندانی برای ثبت نام مجدد وجود ندارد.

کد مطلب: ۹۸۸۸۸۴
لینک کوتاه کپی شد
معاون وزیر راه:‌ حداکثر توان را برای مسکن ملی در تهران گذاشتیم

به گزارش ایسنا، حبیب‌الله طاهرخانی اظهار کرد: در شهرهای جدید اطراف تهران و کرج ۵۳ هزار و ۵۰۰ واحد در قالب طرح اقدام ملی ارایه و ثبت نام مرحله‌ی اول برای تمامی واحدها صورت گرفته است. البته تعداد زیادی از کسانی که ثبت نام می‌کنند واجد شرایط چهارگانه نیستند. بنابراین غربال می‌شوند و قاعدتا در مرحله دوم ثبت نام مجدد از واجدین شرایط صورت می‌گیرد.

وی افزود: در شهر جدید پردیس ۳۰۰۰ واحد، در پرند ۲۰ هزار، در هشتگرد ۱۵ هزار و در ایوانکی ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحد در قالب طرح اقدام ملی عرضه شده و ثبت نام صورت گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که بیشترین سهم در استان‌های تهران و البرز را مجموعه شهرهای جدید به عهده گرفته است، گفت: ما حداکثر ظرفیت و اراضی در اختیار را برای طرح اقدام ملی عرضه کردیم و تقریبا اراضی به منظور واگذاری مجدد در شهرهای جدید اطراف تهران و کرج نداریم.

طاهرخانی درباره این موضوع که عنوان می‌شود ممکن است طرح اقدام ملی نیز همانند مسکن مهر، بسیار دیرتر از زمان مقرر تحویل شود گفت: مسکن مهر از نظر ابنیه به پایان رسیده و مشکل اصلی واگذاری‌ها ناشی از تامین زیرساخت‌های کلان از جمله دسترسی‌های بزرگ مقیاس، آب، برق، گاز و خدمات است. اما طرح اقدام ملی را عموما در اراضی تعریف کردیم که زیرساخت‌های لازم را دارد. لذا با مشکل کمتری در این زمینه مواجهیم. امیدواریم در واگذاری واحدها با تاخیر مواجه نباشیم و ظرف دو سال تحویل دهیم.

مترو هشتگرد به زودی افتتاح می‌شود

وی درباره زمان افتتاح مترو هشتگرد گفت: قطار برقی گلشهر ـ هشتگرد به زودی افتتاح می‌شود و مسافرگیری خواهد کرد. در حال انجام هماهنگی‌های لازم با شرکت بهره‌بردار مترو هستیم و در آینده نزدیک زمان افتتاح را اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید هم‌چنین دستگاه اجراکننده مترو پرند را شهرداری تهران دانست و گفت: سال گذشته توافق و کمک هم کردیم تا شهرداری بتواند تجهیز کارگاه کند. پیمانکار این پروژه مطالباتی دارد و دنبال راه حل اساسی هستیم. با شهرداری جلساتی را برگزار کرده‌ایم و به محض دستیابی به جمع‌بندی، اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که علت تاخیر در واگذاری برخی واحدهای مسکن مهر پرند چیست، اظهار کرد: برخی از پروژه‌های مپسا که حدود ۵۰۰۰ واحد است حالتی شبیه خودمالکی دارد و مدیریت کار دست خودشان است. اختلافاتی بین مپسا و پیمانکارانی که به تعهدات خود عمل نکرده‌اند اتفاق افتاده است. حدود ۴۰۰۰ واحد را تحویل دادند و تعدادی مثل پروژه تکسام به دلیل اختلاف بین تعاونی و پیمانکاران، معطل مانده است.

مترو پردیس سال ۱۴۰۳ افتتاح می‌شود

طاهرخانی درباره آخرین وضعیت مترو پردیس هم گفت: مترو پردیس ردیف ملی دارد و سعی این است که کلنگ اجرایی به زمین بخورد. قطار برقی پردیس، پروژه عظیمی است که حدود ۱۳ کیلومتر تونل دارد و پیش‌بینی این است که سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار