پورمحمدی : اقتدار ایران مدیون رهبری امام و مجاهدت شهداست

تبریز(پانا) - استاندار آذربایجان شرقی گفت: شهدا پیشگامان انقلاب و روزهای سخت جمهوری اسلامی هستند و باید قدردان زحمات و جان‌فشانی‌های آنان و خانواده‌های صبورشان باشیم.

کد مطلب: ۹۸۸۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد
پورمحمدی :  اقتدار ایران مدیون رهبری امام و مجاهدت شهداست

محمدرضا پورمحمدی در مراسم یادواره شهید محمد خلیل‌پور نهر، از شهدا به عنوان تاج عزت و شرف ایران اسلامی نام برد و افزود: سعادت و استقلال امروز کشور ما مرهون رهبری‌های داهیانه بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و مجاهدت و جان‌فشانی شهدای گلگون‌کفن است.

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی، شاهد عزت و اقتدار روزافزون ایران هستیم و همه وظیفه داریم برای انسان‌هایی که درس آزادی و آزادگی به ما داده و زندگی سعادتمند را برای ما رقم زده‌اند ادای احترام کنیم.

پورمحمدی با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، کمتر از شهادت نیست، ادامه داد: برگزاری یادواره‌های شهدا یکی از ضرورت‌های فعلی جامعه برای شناساندن آرمان‌های شهدا و ترویج روحیه ایثار و شهادت است و علاوه بر این، تقویت روحیه جهادی برای استمرار راه شهدا نیز باید مورد توجه باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با مقایسه نظام جمهوری اسلامی ایران با نظام‌های مستبد استکبار جهانی، گفت: انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی در مقابل تمامی زورگویان جهان، قد علم کرده و بنده اربابان زر و زور و استکبار نبوده و نخواهد بود.

وی افزود: ملت ایران همواره بر اساس آموزه‌ها و آرمان‌های دینی خود و راهنمایی‌های مدبرانه رهبر فرزانه انقلاب، به مسیر خود در راه استقلال و اقتدار ادامه خواهد داد.

پورمحمدی با بیان اینکه دشمنی استکبار از فردای پیروزی انقلاب اسلامی، آغاز شده و همچنان ادامه دارد، افزود: استکبار جهانی از درک قدرت ایمان، فداکاری و ایثار مردم ما عاجز است و باید بداند که سلاح‌های جنگی در مقابل سلاح ایمان و شجاعت جوانان ما کارساز نخواهد بود.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در یک جنگ تمام عیار اقتصادی با استکبار جهانی قرار داریم، ادامه داد: همه باید در این شرایط دست به دست هم داده و با حفظ وحدت و یکپارچگی، توطئه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب کنیم.

وی، وحدت، ایمان و ولایت‌پذیری را اصلی‌ترین عوامل پیروزی و مقاومت جمهوری اسلامی در مقابل زورگویی‌های دشمنان دانست و افزود: دشمنان ما در تلاش هستند که صفوف اتحاد ما را بشکنند و به بهانه‌های مختلف به ارزش‌های ما جسارت کنند.

پورمحمدی تأکید کرد: از عمق وجود و با تمام توان اعلام می کنیم مگر ما مرده باشیم که دشمنان بتوانند به شهدای عزیز ما و اسوه های صبر و ایثار و مقاومت ایران اسلامی، توهین کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در این آیین با خانواده شهید محمد خلیل‌پور نهر، دیدار و از صبر و استقامت آنان در راه دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب قدردانی کرد.

شهید محمد خلیل‌پور نهر در سال 1360 در منطقه عملیاتی سوسنگرد به درجه رفیع شهادت نائل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار