در دیدار معاون شهردار تبریز با رئیس شورای شهر ارزروم مطرح شد؛

روابط خواهرخواندگی دو شهر تحکیم می شود

حفاظت از «تبریز قاپوسی» به عنوان نماد تبریز در ارزروم

تبریز(پانا) - در دیدار معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز با رئیس شورای شهر ارزروم بر تحکیم روابط اقتصادی و فرهنگی این دو شهر تاکید شد.

کد مطلب: ۹۸۸۸۶۷
لینک کوتاه کپی شد
روابط خواهرخواندگی دو شهر تحکیم می شود

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز در دیدار رئیس شورای شهر ارزروم گفت: تبریز آماده میزبانی و تعامل هر چه بیشتر برای برگزاری نمایشگاه‌ها، برنامه‌های ادبی، فرهنگی و هنری شهر ارزروم است.

او اظهار داشت: فرهنگ و دین، عمده اشتراکات بین تبریز و ارزروم است و ما علاقمند به افزایش این ارتباطات و تعاملات هستیم.

او با تاکید بر اینکه دیدگاه شهردار تبریز نیز بر همین موضوع استوار است، افزود: علاقمندیم در تبریز میزبان رئیس شورای شهر ارزروم باشیم.

حمیدی با بیان اینکه تبریز با ۱۲ شهر مختلف دنیا پیوند دوستی و قرارداد خواهرخواندگی دارد، گفت: علاقه مندیم خواهر خواندگی خود با ارزروم را تقویت و تحکیم کنیم و بر اساس پروتکل فی مابین هم اکنون نوبت ارزروم است که در تبریز هفته فرهنگی خود را برگزار کند.

معاون فرهنگی شهرداری تبریز گفت: میراث غنی فرهنگی تبریز با قدمت تاریخی ۴هزار ساله به عنوان اولین پابتخت جهان تشیع ، جاذبه های گردشگری و طبیعی و قدمت علمی ربع رشیدی به عنوان اولین دانشگاه جهان در کنار داشته های فرهنگی این شهر، اهمیت معرفی هر چه بیشتر تبریز را چند برابر می کند که این امر با برگزاری برنامه های فرهنگی میسر می شود.
او ابراز امیدواری کرد که افزایش تعامل فرهنگی بین دو شهر تبریز و ارزروم منجر به حفظ و تقویت اشتراکات فرهنگی شود.

همکاری ارزروم با تبریز در راستای توسعه اقتصاد شهری

همچنین فوزی پولات، رئیس شورای شهر ارزروم در این دیدار که سجاد سلطان زاده، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ارزروم برگزار شد، با اشاره به ارتباط دیرینه این شهر با تبریز گفت: دروازه تبریز از دیرباز یکی از دروازه‌های مهم شهر ارزروم بود که هم اکنون نیز این دروازه در ارزروم حفظ شده و با عنوان «تبریز قاپوسی» یک جاذبه گردشگری شناخته‌شده است.

او اظهار داشت: ارزروم از دیرباز ارتباطات بسیار خوبی با تبریز داشته و اهالی ارزروم مناسبات خوبی با تبریز رقم زده اند که نشان دهنده روابط خوب بین این دو شهر در طول تاریخ است.

او با اظهار امیدواری از بهبود بیش از پیش مناسبات بین تبریز و ارزروم در آینده، گفت: امیدوارم در آینده نیز ارزروم و تبریز از لحاظ اقتصادی و فرهنگی ارتباطات بهتری داشته باشند و مردمان آنها بیش از پیش به یکدیگر نزدیک شوند.

پولات خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به شرایط مناسبی که برای هر دو کشور وجود دارد، سرمایه گذاران در هر دو کشور سرمایه گذاری متقابل را آغاز کرده و سرمایه گذاران تبریزی و ارزرومی به طور مشترک در این دو شهر سرمایه گذاری کنند.

او همچنین یادآور شد: ما تجارت بسیار گسترده ای با ایران داریم و حتی کل آسفالت و قیر شهرداری ارزروم از ایران خریداری می شود.

هیئتی از شهرداری تبریز در سفری دوروزه به شهر ارزروم با رئیس شورای شهر و جانشین شهردار ارزروم دیدار و در مراسم شب تبریز که با رونمایی از ترجمه ترکی استانبولی دیوان پروین اعتصامی همراه بود، شرکت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار