برگزاری کارگاه بسیج ومعلم آینده ساز

فاروج (پانا) - کارگاه بسیج و معلم آینده ساز با حضور جمعی از مدیران، معاونین و مربیان پرورشی و نماینده دبیران مدارس فاروج در محل سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار گردید.

کد مطلب: ۹۸۸۸۵۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری  کارگاه بسیج ومعلم آینده ساز

یکی از مدرسین استانی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در این کارگاه گفت: متاسفانه خانه برخی از ما ایرانی ها خانه نیست بلکه مسافرخانه است و اعضای خانواده نیز فقط برای خواب به خانه باز می گردند.

مهدی سرایدار افزود: برخی بچه های امروزه دیپلمه به دنیا می آیند و بعد ادامه تحصیل می دهند و متأسفانه استفاده از فضاهای مجازی نیز سرعت انتقال آسیب های اجتماعی و جنسی را زیاد کرده است و برخی خانواده ها نیز ، مدارس را برای تربیت فرزندانشان خیلی کمتر همراهی می کنند.

وی با اشاره به کمبود مشاور در سطح مدارس کشور اظهار داشت: حدود 37 هزار مشاور در سطح مدارس کشور کم داریم و در مقطع ابتدایی مشاور حضور ندارد و در متوسطه اول هم مشاورین فقط مشاوره تحصیلی را انجام می دهند و دانش آموزان مشکل دار برای حل مشکل خود ترجیح می دهند به جای مراجعه به افراد متخصص به دوستان خود مراجعه نمایید.

سرایدار در ادامه مطالبی را نیز در رابطه با آمار کاهش انگیزه مطالعه و زمان گفتگو بین خانواده های ایرانی و مقایسه با سایر کشورها، نرخ بیکاری و تورم، مسائل جنسی و مبتلایان به بیماری ایدز، سرانه مصرف مشروبات الکلی و میزان مرگ و میر ناشی از مصرف آن، کارتن خواب ها، فرار از مدرسه، خودکشی، خشونت، پرخاشگری و رفتارهای پرخطر، بیش فعالی، اضطراب، افت تحصیلی، ازدواج های اجباری و زیر 15 سال، طلاق، دختران فراری، افزایش قاچاق و مصرف انواع مختلف مواد مخدر، مهارت های جرأت ورزی، خود کنترلی، خود مراقبتی، شکوفایی فضایل اخلاقی، فضیلت جویی، عزت نفس شناسایی و غربالگری دانش آموزان آسیب دار و راهکار های مؤثر در پیشگیری از آسیب های اجتماعی ارائه نمود.

وی توجه به مهارت های اجتماعی در برنامه ریزی درسی، آموزش مهارت های زندگی، تقویت عزت نفس و احترام به دانش آموزان، تقویت ارزش های دینی در خانواده ها، آموزش مهارت های جرأت ورزی و نه گفتن، دادن اجازه ابراز وجود به دانش آموزان، تقویت ارزش های دینی در بین دانش آموزان توسط معلمان، نشان دادن تأثیرات مخرب دوستان نالایق و چگونگی قطع ارتباط با آنان، آموزش حقوق و مسئولیت ها, شخصیت دادن به کودکان از ابتدای زندگی، جلوگیری از موازی کاری، تقسیم وظایف در راستای تخصصی کردن کارها، انسجام در فعالیت ها و جلوگیری از پراکنده کاری و ... را به عنوان برخی از راهکارهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی مطرح نمود.

خبرنگار و عکاس خبری حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار