سیدجواد حسینی خبر داد: ابلاغ ۶۰میلیارد ریال اعتبار ایاب‌وذهاب دانش‌آموزان استثنایی به استان‌ها در آینده نزدیک

تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در اولین جلسه شورای مالی این سازمان خبر داد به زودی 60 میلیارد ریال اعتبار ایاب و ذهاب دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به استان‌ها ابلاغ خواهد شد که با این رقم در طول سال جاری مبلغ ابلاغی بالغ بر 90 میلیارد ریال خواهد شد.

کد مطلب: ۹۸۸۸۴۳
لینک کوتاه کپی شد
سیدجواد حسینی خبر داد: ابلاغ ۶۰میلیارد ریال اعتبار ایاب‌وذهاب دانش‌آموزان استثنایی به استان‌ها در آینده نزدیک

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی سیدجواد حسینی در این جلسه گفت: بودجه سال۹۹ کل کشور به مبلغ ۴۸۴ هزار میلیارد و ۵۹۷ میلیون تومان است که ۸ درصد رشد دارد و در آموزش و پرورش ۲۳ درصد رشد نسبت به سال ۹۸ را نشان می‌دهد و این درصد رشد بعد از بودجه تحقیقات با ۳۱ درصد رشد بیشترین رشد بودجه در بین ۶۳۰ دستگاه را نشان می‌دهد.

او ادامه داد: این اولین سالی است که بودجه کشور دو سالانه بسته می‌شود و اصلاحات ساختاری مورد نظر مقام معظم رهبری مثل درآمدزایی پایدار، اصلاحات نهادی، هزینه کرد کارها در آن لحاظ شده است.

حسینی افزود: بودجه کشور ویژگی‌های عمده‌اش بر حمایت از معیشت مردم، عدالت، سلامت، قطع وابستگی به نفت، درآمدهای ارزی، اقتصاد مقاومتی، توجه به بخش خصوصی، شفافیت‌سازی و تقویت بودجه‌های استانی متمرکز است.

بودجه آموزش و پرورش ۷۳ درصد پوشش تحصیلی دانش‌آموزان را به شکل مطلوب پاسخگوست

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: کسری بودجه آموزش و پرورش که به شکل مضمن هر سال ادامه دارد امسال به شکل کمتری با منفی ۴/۶ درصد همراه بوده که از رشد ۲۳ درصد برخوردار بوده است. البته این میزان بودجه ۷۳ درصد پوشش تحصیلی دانش‌آموزان را به شکل مطلوب پاسخگوست.

حسینی ادامه داد: متاسفانه آموزش و پرورش با پدیده ریزش منفی مواجه است. پدیده ریزش منفی بین مولفه دانش‌آموزان در حال افزایش و معلمین و منابع انسانی آن کاهش داشته است که این روند از سال ۹۶ شروع شده و در سال‌های ۹۷ و ۹۸ و ۹۹ ادامه داشته و تا سال ۱۴۰۲ ادامه می‌یابد. این روند از سال ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۶ با شیب ملایم ادامه می‌یابد و از سال ۱۴۰۶ به بعد روند عادی می‌شود.

او با بیان اینکه سهم آموزش و پرورش از بودجه کشور از دو طریق قابل توجه است، گفت: اول اینکه اعتبارات آموزش و پرورش بین تبصرها و جداول توزیع شده است که ۵۹ هزار میلیارد است و دوم اینکه سهم از بودجه کل و عمومی است که اگر بخشی سهم آموزش و پرورش را از بودجه عمومی و کل در نظر بگیریم بین ۳/۱۲ تا ۶/۱۲ درصد را شامل می‌شود و این رقم در سال ۱۳۹۸، ۲/۱۱درصد بودجه را شامل می‌شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ما باید تلاش کنیم سهم بودجه آموزش و پرورش را از بودجه عمومی و کل و خصوصا GDP افزایش دهیم و نیز دست کم ۵۰میلیار تومان به بودجه کنونی سازمان استثنایی اضافه کنیم.

حسینی با اشاره به اینکه تشکیل کارگروه اقتصادی برای به فعلیت رساندن، ظرفیت درونی اقتصاد آموزش و پرورش استثنایی است، ادامه داد: رایزنی برای افزایش بودجه آموزش و پرورش از طریق کمیسیون تلفیق و همچنین بودجه آموزش و پرورش استثنایی و دقت در هزینه کرد مطلوب بودجه براساس اولویت‌های سازمان و سند تحول بنیادین و نیز ۱ درصد بودجه صدا وسیما و پژوهش مطابق قانون و نیازهای سازمان باید انجام شود.

تخصیص ۴۴ درصدی بودجه سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ۹ ماه اخیر

حسینی افزود: در ۹ماهه اخیر ۴۴درصد بودجه سازمان آموزش و پرروش استثنایی تخصیص یافته است که این رقم نسبت به سال گذشته حدود ۱۲درصد کاهش تخصیص را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در پایان گفت: به زودی ۶ میلیارد تومان هزینه ایاب و ذهاب به استان‌ها ابلاغ خواهد شد که با این رقم در طول سال جاری مبلغ ایاب و ذهاب ابلاغی به استان‌ها بالغ بر۹۰ میلیارد ریال خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار