۷۸ هزار نفر از دانشگاه آزاد اسلامی یزد دانش‌آموخته شدند

یزد(پانا)- معصومه طباطبایی امروزدر جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد ۵۵ هزار نفر از واحد یزد دانش آموخته شده اند که شامل هفت هزار و ۲۱۷ نفر در مقطع کاردانی ، ۲۸ هزار و ۵۶۳ نفر در مقطع کارشناسی ، ۱۳ هزار و ۱۳۳ نفر در کارشناسی ارشد ، ۷۴ نفر دکتری تخصصی و مابقی دکتری عمومی می باشند.

کد مطلب: ۹۸۸۸۰۴
لینک کوتاه کپی شد
۷۸ هزار نفر از دانشگاه آزاد اسلامی یزد دانش‌آموخته شدند

وی اظهار داشت: درحال حاضر هشت هزار دانشجو در ۵۸ رشته کارشناسی ، ۱۰۷ رشته کارشناسی ارشد و ۳۳ رشته دکتری در دانشگاه آزاد یزد مشغول به تحصیل هستند که از این ۸۰۰ نفر دانشجویان شاهد و ایثارگر می باشند.

طباطبابی با بیان اینکه در سالهای گذشته ۶۰ درصد دانشجویان غیر بومی و ۴۰ درصد بومی بودند اما در حال حاضر بیشتر دانشجویان بومی هستند تصریح کرد: با توجه به در یک مقطعی تعداد دانشجویان مراکز آموزش عالی کاهش یافته بود اما خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی یزد نسبت به سال گذشته در جذب دانشجو رشد قابل توجهی داشت.

وی با اشاره به جذب دانشجو خارجی گفت: در حال حاضر ۴۰ دانشجو خارجی از کشور افغانستان در این دانشگاه تحصیل می‌کنند و برای جذب دانشجویان کشورهای مختلف برنامه‌های در دست اقدام داریم.

وی ادامه داد: هدف اصلی این واحد آموزشی این است که دانش آموختگان پس از فارغ التحصیلی یک کار آفرین باشند و علاوه بر ایجاد اشتغال برای خود فرصت شغلی برای چند نفر در دیگر هم فراهم کنند.

طباطبایی از فعال بودن ۲ مرکز تحقیقاتی در این دانشگاه خبر داد و گفت : همچنین مجوز مرکز تحقیقاتی نساجی و پلیمر و مرکز تحقیقات گیاهان دارویی صادر شده که بزودی فعالیت خود را در آینده نزدیک آغاز می کنند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی یزد اضافه کرد: همچنین درصدد هستیم در سال تحصیلی آینده ، چند رشته پزشکی به رشته های این دانشگاه افزوده شود و در حال حاضر ۱۷۰ نفر عضو هیات علمی این واحد آموزشی هستند.

وی بر تعامل مسوولان استان با واحد دانشگاهی برای رفع مشکلات تاکید کرد و افزود: در گذشته این ارتباط بسیار ضعیف بود اما خوشبختانه اکنون نسبت به گذشته بهتر شده است.

وی همچنین از کسب پنج عنوان برتر پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی یزد در جشنواره ملی فرهیختگان خبر داد و گفت: این واحد دانشگاهی در این جشنواره مقام دوم را کسب کرد.

محمود دهقانی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یزد هم در این نشست گفت: این واحد دانشگاهی در مسابقات ملی دانشجویی قرآن و عترت مقام دوم را کسب کردند.

همچنین در این نشست سید علی المدرسی معاون آموزشی و محمود معین الدین معاون توسعه دانشگاه آزاد اسلامی گزارشی از اقدامات این دانشگاه در معاونت‌های مربوطه ارائه کردند.

در استان یزد در حال حاضر ۶۰ مرکز آموزش عالی وجود دارد.

منبع ایرنا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار