استاندار یزد: توجه به محیط زیست یکی از شاخصه های توسعه پایدار است

یزد(پانا)- استاندار یزد با بیان اینکه توجه به محیط زیست یکی از شاخص های توسعه پایدار است، عنوان کرد: بی توجهی یا کم توجهی به محیط زیست موجب شده مشکلاتی را در فرآیند توسعه استان احساس کنیم.

کد مطلب: ۹۸۸۷۹۷
لینک کوتاه کپی شد
استاندار یزد: توجه به محیط زیست یکی از شاخصه های توسعه پایدار است

"محمد علی طالبی" در کارگروه کاهش آلودگی هوا که با حضور اعضای این کارگروه و در سالن حمیدیا استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه از ابتدای دوره جدید استانداری توجه به مسائل محیط زیستی را مورد توجه قرار دادیم، افزود: توسعه صنایع پرآبخواه در استان را محدود کردیم و در همین راستا در پهنه هایی همچون یزد- اردکان مجوز جدیدی برای صنایع فولادی و آلاینده صادر نمی شود.
وی با بیان اینکه توجه به محیط زیست یکی از شاخص های توسعه پایدار است، عنوان کرد: بی توجهی یا کم توجهی به محیط زیست موجب شده مشکلاتی در فرآیند توسعه استان احساس کنیم.
طالبی با بیان اینکه جدیت مدیرکل محیط زیست یزد در زمینه های مقابله با آلایندگی صنایع و جلوگیری از استقرار صنایع آلاینده مورد حمایت استان است افزود: مجموعه این فعالیت ها در کنار کمک و همراهی دستگاه ها باعث کاهش مشکلات زیست محیطی استان می شود.
استاندار با اشاره به لزوم اولویت بندی اقدامات در خصوص واحدهای آلاینده عنوان کرد: در قدم اول باید به سراغ واحد هایی که بیشترین آلایندگی و آلودگی را برای مردم و مناطق مسکونی دارند برویم.
وی بر لزوم توجیه و اقناع سازی افکار عمومی درباره مباحث مربوط به آلایندگی توسط دستگاه های مربوط تاکید کرد و ادامه داد: با استفاده از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی اطلاع رسانی دقیق به مردم صورت گیرد.
استاندار با بیان اینکه باید آموزش مردم در زمینه های محیط زیست را در دستور کار قرار دهیم افزود: همه دستگاه ها باید کمک کنند تا سواد عمومی جامعه نسبت به محیط زیست بالا رود و حفظ محیط زیست تبدیل به فرهنگ و مطالبه عمومی شود.
استاندار با اشاره به ظرفیت های سازمان های مردم نهاد محیط زیست گفت: دستگاه های مربوط از این ظرفیت نهایت بهره برداری را در زمینه آموزش و مطالبه گری داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار