در پیامی به مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران؛

روحانی: دولت اهل گفت‌وگو و مذاکره سازنده به نفع ملت ایران است

تهران (پانا) - رئیس جمهور در پیامی با ابراز خرسندی از نقش مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در تقویت جریان گفت و گوی اخلاقی، مستدل، منطقی و اثربخش، تاکید کرد: دولت تدبیر و امید اهل گفت و گو و مذاکره سازنده، به نفع ملت ایران است و معتقدیم باید مسیر گفت و گو را ادامه داد و از هراس افکنی جریان های افراطی، غیرعقلانی و ضد گفت و گو نهراسید.

کد مطلب: ۹۸۸۷۹۵
لینک کوتاه کپی شد
روحانی: دولت اهل گفت‌وگو و مذاکره سازنده به نفع ملت ایران است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، متن پیام حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران که توسط حمیدرضا طیبی رییس جهاد دانشگاهی قرائت شد، به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

فقدان گفت و گوی سازنده، از بنیادی‌ترین مشکلات جامعه امروز ایران است. ایران عزیز، این روزها، در شرایط حساس و یژه‌ای به سر می برد. از یک سو، دشمنان خارجی تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به ملت ایران دوچندان کرده‌اند و از سوی دیگر، نبود گفت و گوی جامع ملی سازنده میان مردم و حاکمیت، و نیز جناح ها، احزاب و شخصیت های موثر کشور، اتحاد و همبستگی در برابر دشمنان را دشوار ساخته است.

کشور ما به ویژه در شرایط حاضر به یک گفت و گوی ملی نیاز دارد، هرگز نباید تصور کرد که دولت به تنهایی می تواند گفت و گو را که بسترساز اعتماد و تقویت سرمایه اجتماعی است، پیش ببرد. این امر مستلزم همراهی، همدلی و مشارکت همه ارکان کشور است.

گفت و گو و مناظره، مستلزم تحمل و مدارا است. تاریخ پرافتخار ایران و اسلام، به ویژه رویکرد بی نظیر امامان بزرگوار شیعه، مشحون از الگوهای مدارا، اعتدال، عقلانیت و گفت و گو است. دولت تدبیر و امید نیز در طی سال های خدمت به مردم، همواره نشان داده است که اهل گفت و گو و مذاکره سازنده، به نفع ملت ایران است. به همین دلیل شورایعالی انقلاب فرهنگی روز 23 تیر ماه را که روز توافق مذاکرات هسته‌ای بود را به عنوان روز گفت و گو و تعامل سازنده با جهان نامگذاری کرد. ما معتقدیم باید مسیر گفت و گو را ادامه داد و از هراس افکنی جریان های افراطی، غیرعقلانی و ضد گفت و گو نهراسید.

بسیار خرسندم که مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران که اکنون به ایستگاه هشتم خود رسیده است، به تقویت جریان گفت و گوی اخلاقی، مستدل، منطقی و اثربخش یاری رسانیده است. افزایش استقبال دانشجویان از این رویداد، از نخستین دوره تاکنون، نشان می دهد که دانشجویان، به عنوان موتور محرکه توسعه جامعه و آینده آن، ضرورت گفت و گو را دریافته‎اند و این مسابقات نیز به خوبی به نیاز ملی به گفت و گو پاسخ داده است.

از جامعه دانشگاهی کشور، به ویژه جهاد دانشگاهی و سازمان دانشجویان در شکل دادن به این ابتکار که ان‌شاءالله به آموزشِ نهادمند گفت و گو، میان بخشی از جامعه نخبه کشور، یعنی دانشجویان منجر خواهد شد، تشکر و قدردانی می نمایم.

حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار