امام جمعه رشت در کارگاه توانمندسازی اعضای تیم مدارس:

معلمان، منابع انسانی ما در تقویت بنیه‌های فرهنگی هستند

رشت ( پانا) - امام جمعه رشت و نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به نقش مهم معلمان در جامعه و تاثیرگذاری آنان بر فردای جامعه گفت: معلمان منابع انسانی ما در تقویت بنیه های فرهنگی هستند.

کد مطلب: ۹۸۸۷۴۳
لینک کوتاه کپی شد
معلمان، منابع انسانی ما در تقویت بنیه‌های فرهنگی هستند

آیت الله فلاحتی در کارگاه توانمندسازی اعضای تیم مدارس، طرح اعتلای بسیج فرهنگیان، شبکه معلم آینده ساز در مصلی رشت گفت: بخشی از رشد و سقوط هر جامعه ای معلول تلاش سودمند و غیرسودمند فرهنگیان جامعه است، اهالی فرهنگ و دانش می توانند نقش تهدید زا داشته و یا ایجاد کننده ظرفیت باشند.

او با تشریح نقش و جایگاه بی بدیل معلمان در تربیت آینده سازان کشور اظهار کرد: معلمان به ویژه در دوران طلایی رشد و بلوغ دانش آموزان نقش مهمی دارند تا جایی که حرکات، گفتار، رفتار، پوشش و منش آنان می تواند برای دانش آموزان الگوساز باشد.

فلاحتی با بیان اینکه معلم نقش کم نظیری در رفتارهای جوانان و نوجوانان دارد، خاطر نشان کرد: به اعتقاد رواشناسان اسلامی چند موضوع شامل فقدان رهبری قوی، مدیر و آگاه، جهل و نادانی جامعه، هنرمندان و عالمان منحرف، زرق و برق امور مادی دنیوی و تبلیغات کاذب موجب انحراف جامعه اسلامی یا هر جامعه ای می شود که در این راستا نقش معلمان در از بین بردن این علل و عوامل بسیار شاخص است.

امام‌جمعه رشت و نماینده ولی فقیه در استان گیلان عنوان کرد: معلمان در راستای رسوب زدایی جامعه، ارتقاء اندیشمندان، جوانان و نوجوانان جامعه نقش کم نظیری دارند.

وی با تاکید بر اینکه نگاه ما به معلمان باید الهی باشد، اظهار داشت: همانطوری که امام راحل بنیانگذار جمهوری اسلامی فرمودند که "معلمی شغل انبیاء است"، بنابراین معلمان از جایگاه و شان بالایی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه باید از سنین پایین برای تربیت آینده سازان کشور برنامه داشته باشیم، خاطر نشان کرد: مراکز عمده در دنیا به ویژه در خاورمیانه به زیربناها توجه دارند و در این راستا برای استحکام این زیربناها باید تمام اندیشه های ناب اسلامی را در سنین پایین منتقل کنیم.

مسئول بسیج فرهنگیان استان گیلان گفت :سازمان بسیج فرهنگیان در راستای اعتلای بسیج ،دوره توانمندسازی اعضای تیم مدارس را با هدف ارتقای معرفت و بصیرت دینی و انقلابی ،کمک به کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس از جمله اعتیاد ،تقویت بنیه علمی دانش آموزان و همچنین پیوند بین مدرسه و خانواده برگزار کرده است.

حبیبی گفت : کارگاه توانمندسازی اعضای تیم مدارس، طرح اعتلای بسیج فرهنگیان با عنوان شبکه معلم آینده ساز امروز با هدف افزایش بنیه تربیتی و فرهنگی، علمی فرهنگیان و دانش آموزان، کشف استعدادهای دانش آموزان، گفتمان سازی سند تحول بنیادین و تبیین گام دوم انقلاب و نقش فرهنگیان در این راستا برگزار شد.

اعضای تیم مدارس در طرح اعتلای بسیج فرهنگیان، شبکه معلم آینده ساز شامل مدیر مدرسه، معلم پرورشی، معلم منتخب مدرسه، نماینده اولیاء مربیان و فرمانده واحد دانش آموزی را شامل می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار