حناچی: 14 دستگاه درباره کیفیت هوای تهران نقش دارند

تهران (پانا) - شهردار تهران گفت 14 دستگاه درخصوص کیفیت هوای تهران نقش دارند و نقش شهرداری تهران علی رغم گستردگی مسئولیت‌ها از همه کمتر است.

کد مطلب: ۹۸۸۷۲۲
لینک کوتاه کپی شد
حناچی: 14 دستگاه درباره کیفیت هوای تهران نقش دارند

به گزارش شهرنوشت، پیروز حناچی صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاح ایستگاه مولوی و بهره برداری از دو رام قطار مترو با حضور در جمع خبرنگاران گفت: پیرو قولی که به مردم داده بودم امروز ایستگاه مولوی از ایستگاههای مربوط به خط 7 را افتتاح کردیم که نقش زیادی در سرویس دادن به منطقه جنوبی بازار دارد. این ایستگاه در نزدیکی بازار پارچه فروش‌ها و پرده فروش‌ها قرار دارد که تردد در این منطقه با ترافیک بالایی همراه است.

وی با بیان اینکه امیدوارم با افتتاح این ایستگاه از حجم ترافیک منطقه کاسته شود، ادامه داد: از نکات خاص این ایستگاه، نصب هواکش‌های کاملا ایرانی است که در شرایط تحریم ساخته شده‌اند. یادمان باشد تحریم یک تهدید جدی است اما امیدواریم این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

به گفته شهردار تهران، سرفاصله قطارهای خط 7 با افزایش دو رام قطار که امروز به ناوگان مترو اضافه شد به 10 دقیقه کاهش یافته است و با افزایش واگن‌های بیشتر در آینده این زمان کمتر نیز خواهد شد.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که تعطیلی مدارس تا چه اندازه در کاهش آلایندگی تاثیر دارد، گفت: این امر به عنوان راه حل کوتاه مدت قطعا تاثیرگذار است، اما ما مصرف کننده‌های کلان گازوییل و مازوت را باید هدف بگیریم چراکه حجم آلایندگی آن‌ها بیشتر از خودروهای عبوری است.

حناچی به افزایش قطارهای خط 7 نیز اشاره و بیان کرد: امروز دو رام قطار به مترو اضافه شده است و از 78 رام قطاری که قرار بود به متروی تهران اضافه شوند، 4 رام دیگر باقی مانده است که به مرور به شبکه‌های مترو اضافه می‌شود.

وی درباره مسیر سبزی که در ایستگاه مولوی افتتاح شده است، گفت: مسیر خروج اضطراری این ایستگاه برای شرایط اضطرار تحت عنوان «مسیر سبز» آماده شده است که امروز از آن بهره برداری شد.

حناچی درباره سهم شهرداری از مدیریت آلایندگی در تهران نیز تصریح کرد: در جلساتی که برگزار شد سهم و درصد تعیین نشده است اما 14 دستگاه در خصوص کیفیت هوای تهران نقش دارند و نقش شهرداری تهران علی رغم گستردگی مسئولیت‌ها از همه کمتر است، اما پیگیر هستیم تا ناوگان حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم چراکه این اقدام تاثیر زیادی در کاهش آلودگی هوا دارد. بحث بعدی آلاینده‌های خارج از حریم تهران است که آلودگی‌شان بر شهر ما سایه می‌اندازد. صنایع بزرگ و نیروگاه‌ها سوخت بسیار بالایی در روز مصرف می کنند و در آلودگی هوا تاثیرگذارند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود جایگزینی طرح «محدوده کنترل ترافیک» با محدوده زوج و فرد، همچنان از طرح زوج و فرد صحبت می‌شود، گفت: در شرایط اضطرار ورای آنچه که قاعده گذاشته‌ایم عمل می‌کنیم، در حالت عادی طرح زوج فرد نداریم اما در شرایط اضطرار این اتفاق می‌افتد. البته سهمیه تردد هر خودرو 20 روز برای هر فصل است و بعد از آن محدودیت‌ها ایجاد خواهد شد.

شهردار تهران درباره بودجه شهرداری و به خصوص سهمی که باید از دولت بگیرد هم تصریح کرد: این موضوع هنوز قطعی نشده است و به تازگی بررسی های کمیسیونی انجام شده است. در حال حاضر بحث تامین اوراق مشارکت برای تامین منابع لازم برای توسعه مترو مطرح است و تا آن جا که اطلاع دارم دیروز در کمیسیون عمران این مضووع مورد بررسی قرار گرفته است، اما هنوز برای اظهار نظر قطعی زود است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا برخی دوربین‌های نصب شده در شهر کد جریمه ندارند و تا چه زمانی قرار است بازی اختلاف بین شهرداری و نیروی انتظامی ادامه داشته باشد، گفت: ما هیچ بازی نداریم و فضای همکاری را فراهم می‌کنیم. این بحث‌ها کارشناسی است و نباید به مطبوعات کشیده شود، این موضوع را با گفت و گو حل می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار