باقر سروش، با «رفتم سیگار بخرم، دَه سال طول کشید» در تالار مولوی

تهران (پانا) - باقر سروش، به‌زودی، جدیدترین نمایش خود را با نام «رفتم سیگار بخرم، دَه سال طول کشید» در تالار مولوی روی صحنه خواهد بُرد.

کد مطلب: ۹۸۸۷۰۶
لینک کوتاه کپی شد
باقر سروش، با «رفتم سیگار بخرم، دَه سال طول کشید» در تالار مولوی

سروش، پیش از این، نویسندگی و کارگردانیِ نمایش‌های «زمستان» (تئاتر شهر و تالار مولوی)، «اپراتور نسل چهارم» (تئاتر مستقل تهران) و نویسندگیِ نمایش‌های «رؤیای نیمۀ شب تابستان» و «رومئو و ژولیت» (اقتباس از شکسپیر، به کارگردانیِ مصطفی کوشکی در تئاتر مستقل تهران»، «مغازۀ خودکشی» (پردیس تئاتر شهرزاد) و «سرحدات لیر» (تئاتر مستقل تهران) را در کارنامۀ هنری خود دارد. او همچنین تقدیر نمایشنامه‌نویسی از سی‌وسومین جشنوارۀ بین‌المللی تئاتر فجر و تقدیر و تندیس از سه دورۀ جشنوارۀ بین‌المللی تئاتر دانشگاهی را دریافت کرده است.

«رفتم سیگار بخرم، دَه سال طول کشید» جدیدترین اثر باقر سروش است که دربارۀ آن می‌نویسد: «اجرای تئاتر، هیچ معنایی ندارد. ترکیب لجاجت و مقاومت، در وضعیت آب و هوایی موجود، ریه‌هایی مشحون از ستاره و گلوله می‌طلبد. کار ما اختراع هواسازِ درون‌سوز است. اجرای تئاتر، هیچ معنایی ندارد. صرفاً با لجاجت از درون نفس می‌کشیم و حملۀ آخر را تمرین می‌کنیم. تئاتر بی‌معناست؛ اما تئاتر ما نفس‌نکشیدن از بیرون است.» اطلاعات تکمیلی در رابطه با این نمایش، متعاقباً اعلام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار