برگزاری دوره آموزشی مدیریت ورزشی پایه ویژه مدیران ورزشی سراسر کشور در فارس

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس برگزاری دوره آموزشی مدیریت ورزشی پایه المپیک سولیداریتی را باهدف بهره‌گیری از ورزش برای رونق و تقویت تعلیم و تربیت خبر داد و افزود: این مسابقات انجام می‌شود تا محیطی بانشاط و پویا در سطح مدارس داشته باشیم و از ظرفیت ورزش برای تربیت صحیح دانش آموزان استفاده کنیم.

کد مطلب: ۹۸۸۶۸۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره آموزشی مدیریت ورزشی پایه ویژه مدیران ورزشی سراسر کشور در فارس

علی‌عسکر نجفی در آیین افتتاحیه نخستین دوره آموزشی مدیریت ورزشی همبستگی المپیک با حضور مدیران ارشد تربیت‌بدنی ادارات کل آموزش‌وپرورش سراسر کشور و به میزبانی فارس در باشگاه فرهنگیان شیراز گفت: بر اساس دیدگاه صاحب‌نظران ملی و بین‌المللی ورزش، بازی‌های المپیک تنها یک رویداد ورزشی نیست؛ بلکه نقطه عطفی برای وسعت بخشیدن به حرکت‌های اجتماعی و فرهنگی هست که می‌تواند حلّال بسیاری از بحران‌های اجتماعی نیز باشد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت: بنیان‌گذار کمیته بین‌المللی المپیک هدف خود را از احیای بازی‌های المپیک ، توانمند کردن ورزش به‌منظور اجرای نقشی که در دنیای جدید درزمینه تعلیم و تربیت بر عهده آن گذاشته‌شده است عنوان نموده و این برای ما به‌عنوان متولیان امر تعلیم و تربیت بسیار مهم است .

وی افزود: این همایش نیز در همین راستا و باهدف بهره‌گیری از ورزش برای رونق و تقویت تعلیم و تربیت انجام می‌شود تا محیطی بانشاط و پویا در سطح مدارس داشته باشیم و از ظرفیت ورزش برای تربیت صحیح دانش آموزان استفاده کنیم.

نجفی با اشاره به اجرای طرح المپیاد ورزشی دوره مدرسه‌ای در مدارس کشور ، گفت: این طرح سمبلی از المپیک است و در با اجرای آن دانش آموزان باروحیه تفاهم و صلح و دوستی در قالب کار گروهی در فعالیت‌های ورزشی شرکت کرده و استعدادهای ورزشی آن‌ها نیز کشف می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس در ادامه گفت: فعالیت‌های خوبی در حوزه گسترش فضاهای ورزشی در مدارس کشور در حال انجام است و بر همین اساس نیز در فارس تلاش شده تا شاخص‌های حوزه ورزش دانش‌آموزی را در قالب طرح‌های ملی و ابتکارات منطقه‌ای گسترش دهیم و با پرداختن به موضوعات مهم و شاخص‌های اثرگذار ،درزمینه افزایش شادابی و نشاط دانش آموزان تلاش کنیم.

وی افزود: با اقدامات انجام‌شده درزمینه گسترش فضاهای ورزشی مدارس فارس که با همکاری اداره کل نوسازی مدارس استان بوده ،سرانه فضاهای ورزش دانش‌آموزی در استان به 27 صدم مترمربع رسیده و این در حالی است که برای افزایش یک‌صدم مترمربع سرانه ورزشی ،نیازمند افزایش 9 هزار متر مربی فضای ورزشی هستیم.

نجفی با اشاره به طرح‌های ابتکاری استان فارس در حوزه ورزش دانش‌آموزی گفت: برخی از این طرح‌ها همچون طرح کلاس درس تربیت‌بدنی به سراسر کشور تعمیم داده‌شده که نشان از توان مدیران ورزش دانش‌آموزی در فارس است.

دوره آموزشی مدیریت ورزشی پایه یا المپیک سولیداریتی ویژه مدیران ورزشی ادارات کل آموزش‌وپرورش سراسر کشور ،از دوم دی‌ماه 98 با حضور حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش‌وپرورش در شیراز آغاز و تا پنجم دی‌ماه جاری ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار