۲۲هزار و ۵۰۰ کودک لرستانی غربالگری بینایی شدند

خرم آباد (پانا)معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی لرستان گفت: همزمان با آغاز طرح غربالگری بینایی پیشگیری از تنبلی چشم از ابتدای آبان ماه تاکنون ۲۲ هزار و ۵۰۰ کودک معاینه شده اند.

کد مطلب: ۹۸۸۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد
۲۲هزار و ۵۰۰ کودک لرستانی غربالگری بینایی شدند

ابتسام داشی افزود: با توجه به اینکه انجام غربالگری چشم هزینه‌بر است در صورتی که اعتبار لازم تامین شود بیش از ۱۰۰ هزار کودک سه تا ۶ ساله تا پایان سال غربالگری می شوند.

وی با اشاره به اجرای طرح غربالگری در ۶۰۰ پایگاه ادامه داد: تعهد سال گذشته استان ۸۹ هزار نفر بود که با پیگیری موثر و افزایش اعتبار در این راستا، ۹۷ هزار کودک معاینه شدند که ۲ هزار نفر آنان مشکل بینایی داشته اند.

وی تصریح کرد:‌ غربالگری تنبلی چشم با کمک بیش از یکهزار و ۵۰۰ غربالگر در پایگاه‌های واقع در مهدهای کودک، مراکز و خانه های بهداشت مناطق روستایی، در حال اجرا است.

داشی تاکید کرد: کودکان سه تا ۶ ساله که سال‌های گذشته غربالگری شده اند باید امسال نیز در طرح شرکت کنند چراکه ممکن است کودک چهارساله‌ای امسال به عنوان فرد مبتلا به تنبلی چشم شناخته شود در حالیکه غربالگری سال گذشته، این مشکل را نشان نداده باشد.

وی تصریح کرد: به این ترتیب هر کودک سه تا ۶ سال باید حداقل سه بار طی این دوران معاینه چشمی شود.

وی گفت: این کودکان برای درمان به متخصصان ارجاع داده می شوند و سازمان بهزیستی وضعیت بیماری این کودکان را تا سن ۱۰ سالگی پیگیری می‌کند تا از درمان آنها اطمینان حاصل نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار