بهره برداری از فاز دوم پارک ترافیک شهرداری یزد در سال ۹۹

یزد (پانا) - مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد با بیان اینکه فاز دوم پارک ترافیک شهرداری به مساحت سه هکتار در کنار پارک کوهستان در حال احداث است، گفت: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۹۷ آغاز شده و در سال ۹۹ به بهره برداری می رسد.

کد مطلب: ۹۸۸۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد

حمید دهقان اظهار کرد: فاز یک پارک ترافیک شهرداری یزد در سال ۸۹ در محل انتهای پارک شهدا به مساحت چهار هکتار و مجموعه اداری به مساحت ۱۸۰ متر آغاز به کارکرد.

وی با بیان اینکه مجموعه پارک ترافیک شهرداری یزد به‌منظور فرهنگ‌سازی و آموزش ترافیک به نونهالان و کودکان در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: این مجموعه با هزینه بالغ‌ بر ۱۰ میلیارد ریال به‌ منظور فرهنگ‌سازی و آموزش ترافیک به نونهالان و کودکان احداث‌ شده است.

مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد هدف از اجرای طرح پارک ترافیک را ارتقای دانش ایمنی عبور و مرور کودکان و نوجوانان و کاهش خطرات، افزایش ضریب ایمنی از طریق تلفیق آموزش‌های نظری و عملی و ایمنی ترافیک با شبیه‌سازی محیط ترافیکی عنوان کرد.

وی عنوان کرد: نحوه آموزش به نونهالان و کودکان و نوجوانان هرکدام متناسب با سن و نیاز آموزش‌ گیرنده است و در مرحله تئوری استفاده از مربی کتب، جزوه، فیلم آموزشی و پویانمایی جهت یادگیری متناسب با سن آن‌ها انجام می‌شود.

دهقان در خصوص نحوه آموزش در پارک ترافیک افزود: کودکان در اینجا با عنوان رانندگان آینده در مرحله عملی با حضور در شهرک ترافیک که شبیه‌سازی‌شده از محیط یک شهر است آموزش می‌بینند.

وی اظهار کرد: آموزش‌های عملی شامل چگونگی عبور از عرض خیابان، دقت به خط‌کشی عابر پیاده، توجه به توقف عابر پیاده هنگام چراغ‌قرمز عابر پیاده و چراغ سبز فرماندهی، عبور هنگام چراغ سبز عابر پیاده، آشنایی با پل‌های عابر پیاده، زیرگذر، نکات ایمنی هنگام سوارشدن در ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی و آشنایی با تابلوهای علائم رانندگی و سایر موارد ایمنی است.

دهقان گفت: این آموزش‌ها به تمام مقاطع تحصیلی از مهدکودک، پیش‌دبستانی، دبستان، راهنمایی و دبیرستان مربوط می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آموزش به کودکان دارای شرایط خاص همچون کم‌شنوا، نابینا، اتیسم البته با همکاری مربی‌های خودشان انجام می‌شود.

مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد عنوان کرد: آموزش به کودکان کار، کودکان تحت نظارت اداره بهزیستی و کمیته امداد، کودکان اتباع بیگانه نیز در این پارک ترافیک انجام می‌شود همچنین آموزش بزرگسالان هم جزو برنامه‌های این پارک ترافیک است.

وی گفت: آموزش رانندگی تدافعی یعنی نوعی رانندگی که علی‌رغم شرایط اطراف و اعمال رفتارهای اشتباه راننده‌های دیگر، جان، زمان و پول انسان‌ها را نجات می‌دهد ویژه تمامی کارکنان دولت همچنین بخش‌های خصوصی داشته‌ایم و خوشبختانه استقبال زیادی از این طرح‌شده است.

دهقان گفت: آموزش و بازآموزی قوانین راهنمایی و رانندگی ویژه رانندگان حمل نقل عمومی و خصوصی و رانندگان تمامی ادارات استان یزد در حاضر در حال انجام است.

وی گفت: نوبت‌دهی جهت حضور در پارک یا حضور مربی در مجموعه درخواستی مثلاً مهدها از طریق تلفن با مدیر پارک ترافیک انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار