قرائتی: با کرامت با نماز برخورد کنیم

تهران (پانا) - حجت الاسلام والمسلمین محسن قرایتی در اجلاس اقامه نماز بر برخورد با کرامت با موضوع نماز توسط مسئولین تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۸۸۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد
قرائتی: با کرامت با نماز برخورد کنیم

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرایتی گفت: بحث سلامتی 46کلمه در قران دارد. سلامتی مثل آب در همه میوه ها در همه مفهوم دین ما وجود دارد. البته اکنون سلامتی از حال و هوای دینی اش افتاده است. پیامبر به بچه ها سلام میکرد ولی اکنون همه چیز تغییر کرده است.

قرایتی گفت: اسلام بر ورزش هم بسیار تاکید کرده است. از ابزارهای زیادی برای حلب جوانان به دین می توان استفاده کرد. حتی اگر کد خنده انتخاب کنیم، براحتی جوانان مان را می توانیم جذب کنیم.

وی افزود: آموزش و پرورش پول زیادی به طلبه نمیدهد تا به مدرسه برود و نماز برپا کند. البته آموزش و پرورش بی اعتنایی نمی کند و می گوید پول نداریم اما دولت از جای دیگر می تواند تامین کند. ضعیف ترین حقوق برای طلبه هاست ولی آنها کار خودشان را بکنند. خداوند جبران خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قرایتی گفت: نماز باید با کرامت باشد. حالا که امکانات محدود است با آن با کرامت برخورد کنیم. وی با اشاره به ریتم و موسیقی در نماز گفت: حرکات نماز هم معنی دارند و درس می دهد. نشان می دهد هرچه فروتن باشیم، بیشتر رشد می کنیم.

وی خطاب به ائمه نماز جماعت گفت: هرچه بی مهری به شما شد، تلاش تان را بیشتر کنید. چون باید مساله نماز را جدی گرفت.

قرایتی بااشاره به مشکلات جامعه گفت: قرآن گفته است نماز مانند ذکر است و بی توجهی به آن عواقب دارد. مشکلات امروز جامعه ما نتیجه بی توجهی به نماز است. وی با اشاره به بی رمق بودن مساجد گفت: منبرها کم محتواست. متاسفانه دانشگاه و مدارس فارغ التحصیل های بی مهارت دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار