در گفت‌وگو با پانا

بیژن مقانلو: در المپیک ریو حاشیه‌ها تکواندو ایران را نابود کرد؛ مسئولان به فکر بعد از المپیک توکیو باشند

تهران (پانا) – سرمربی سابق تیم ملی تکواندو ایران مهم‌ترین مسئله برای تکواندو را رسیدگی و برنامه‌ریزی برای این رشته پس از المپیک 2020 عنوان کرد.

کد مطلب: ۹۸۸۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد
بیژن مقانلو: در المپیک ریو حاشیه‌ها تکواندو ایران را نابود کرد؛ مسئولان به فکر بعد از المپیک توکیو باشند

بیژن مقانلو در گفت و گو با خبرنگار پانا درباره وضعیت تیم ملی تکواندو و کسب دو سهمیه المپیک گفت: توضیح در مورد شرایط فنی ملی‌پوشان و عملکردشان در رقابت‌های گزینشی باید توسط کادرفنی صورت بگیرد، آنها مدت‌هاست در کنار هم هستند و به همین خاطر مربیان راحت‌تر می‌توانند توضیح بدهند اما با این حال تکواندوی ایران موفق به کسب دو سهمیه شده است و امیدوارم بتوانند در میدان المپیک نتیجه قابل قبولی کسب کنند.

وی در مورد عملکرد سجاد مردانی و باختش در رقابت‌های گرنداسلم و از دست دادن سهمیه سوم ایران گفت: به نظرم سجاد مردانی در این مسابقات غافلگیر شد. او در راند دوم مقابل حریف چینی غافلگیر شد و نمی‌دانم که چرا این اتفاق افتاد. حریف مردانی در همان ضربه اول خودش را به سجاد می‌رساند. گرفتن سهمیه المپیک کار راحتی نیست، تکواندوکاران باید در مسابقات مختلف شرکت کنند تا بتوانند سهمیه را کسب کنند. اما به نظرم مهمترین موضوع بعد از المپیک است که باید مسئولان از الان به فکر باشند.

مقانلو تأکید کرد: شرایط این دوره کسب سهمیه خیلی متفاوت بود. در مسابقات گرنداسلم دیدید که تکواندکارانی که قهرمان جهان هستند هم در مسابقات گرنداسلم و هم گرندپری حاض شدند این نشان می‌دهد همه کشورها با سیاست‌های فدراسیون جهانی پیش می‌روند و آنها آماده حضور در همه مسابقات هستند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا نگران شرایط تکواندو بعد از المپیک توکیو هستید،‌گفت: بعد از المپیک برنامه‌ریزی مسئولان برای المپیک 2024 شروع می‌شود اما معمولا در ایران بعد از المپیک ورزشکاران به فراموشی سپرده می‌شوند. در تکواندو جوانان زیادی داریم که می‌توانند آینده این رشته را درخشان کنند اما انتقال این جوانان به رده بزرگسالان همیشه متفاوت بوده و مشکلات زیادی را به وجود آورده است.

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو در پاسخ به این سؤال که باخت‌های بازیکنان در ثانیه‌های پایانی در گرندپری این نگرانی‌ را به وجود آورده که اتفاقات ریو در توکیو تکرار شود، عنوان کرد: شرایط المپیک توکیو با ریو کاملا متفاوت است، همه می‌دانند در آن مقطع چه اتفاقاتی افتاد. به نظرم عدم انسجام، غرور کاذب و حاشیه‌های فراوان باعث شد تیم ملی در المپیک ریو به مدال نرسد. ما از 4 سهمیه المپیک موفق شدیم 3 سهمیه را به دست بیاوریم، اما حاشیه‌ها تیم را نابود کرد.

وی در پایان گفت: به نظرم در این مسیر نباید المپیک ریو را با شرایط مسیر المپیکی توکیو مقایسه کنیم من دلایل آن نتایج را می‌دانم اما به آن نمی‌پردازم. در مورد باخت تکواندوکاران در ثانیه‌های پایانی شاید تیم مشکل روحی داشته باشد که نتیجه را واگذار می‌کنند، کادر فنی باید در مورد آن صحبت کند و باید قبل از المپیک توکیو ریشه‌یابی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار