شهردار تبریز برنامه های سال آینده در راستای کاهش آلودگی هوا را تشریح کرد:

پیش بینی کاشت یک میلیون اصله نهال طی سال ۹۹

تبریز(پانا) -شهردار تبریز از پیش بینی کاشت یک میلیون اصله نهال طی سال ۹۹ در تبریز خبر داد و گفت: این اقدام در کاهش آلودگی هوا نیز می تواند مثمرثمر باشد.

کد مطلب: ۹۸۸۶۴۸
لینک کوتاه کپی شد
پیش بینی کاشت یک میلیون اصله نهال طی سال ۹۹

ایرج شهین‌باهر با حضور در ویژه برنامه شب یلدا و طی گفتگویی در برنامه تلویزیونی «تبریزیم» عنوان کرد: سرانه استاندارد درخت برای هر شهروند باید ۶ درخت باشد ولی در حال حاضر سهم هر تبریز تنها نیم درخت است.

او از برنامه ریزی برای احیای باغات قدیمی تبریز در سال ۹۹ خبر داد و افزود: نباید اجازه دهیم باغاتی که باقی مانده از دست برود. تلاش داریم در سال ۹۹ بخش قابل توجهی از باغات باقی مانده تبریز را تملک و احیا کنیم که پیشنهاد ما اختصاص ۵۰۰ میلیارد بودجه توسط شورای شهر محترم به همین منظور است.

ایرج شهین‌باهر با اشاره به اهتمام شهرداری تبریز برای توسعه فضای سبز، تصریح کرد: طی دو سال اخیر ۲۳ پارک محله ای احداث و به بهره برداری رسیده و همچنین بیش از ۱۰ پارک دیگر نیز در حال احداث است که تلاش داریم تا انتهای امسال یا اردیبهشت ماه ۹۹ این پارکها نیز به بهره برداری برسند.

شهردار تبریز شعار سال ۹۹ را توسعه فضای سبز تبریز عنوان کرد و گفت: توسعه فضای سبز از مهمترین گام‌ها در راستای کاهش آلودگی هوای تبریز خواهد بود.

او یادآور شد: در بودجه سال ۹۸ شورای شهر پیش بینی‌های خوبی در این خصوص شده بود و بیشتر پروژه های ما پروژه های زیست محیطی بود.

ایرج شهین‌باهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه قطار شهری تبریز گفت: از ابتدای شورای پنجم به پروژه مترو به عنوان موضوعی اساسی نگاه کرده ایم و شاید این رقم به اندازه کل پروژه های عمرانی یک شهر بوده است.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: مبلغ یک هزار میلیارد تنها در سال ۹۸ برای مترو اختصاص داده ایم. روزانه هزار و ۵۰۰نفر زیر زمین به عنوان مهندسان و کارگران مترو در حال فعالیت هستند و زیر زمین تبریز کارگاه عظیمی است. امیدواریم تا انتهای سال ۹۸ خط یک مترو تبریز را به پایان برسانیم.

او همچنین به اهمیت احیای خانه های تاریخی تبریز اشاره کرد و گفت:سفر اخیر مدیران شهری و اعضای شورای شهر به شهر کاشان نیز به همین منظور انجام شد. به نظر من هیچ ایرادی ندارد مسئولان شهری بزرگ به شهری کوچک رفته و یاد بگیرند چطور می توان در یک موضوع خاص اقدام کرد و نتیجه خوبی گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار