عسکری: درصددیم روحانیون با انگیزه ای در مدارس جذب کنیم

تهران (پانا) - علی عسکری، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در اجلاس اقامه نماز استان تهران از ائمه جماعت مدارس خواست به موضوع فقهی دانش آموزان توجه ویژه داشته باشند.

کد مطلب: ۹۸۸۶۳۳
لینک کوتاه کپی شد
عسکری: درصددیم روحانیون با انگیزه ای در مدارس جذب کنیم

علی عسکری، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در اجلاس سراسری نماز استان تهران گفت: حکام و علما متولی دین مردم نیستند، بلکه در خدمت دین مردم هستند. امام علی(ع) می فرمایند، کسی که برای رسیدن به قدرت تلاش کند، از ما نیست. تلاش ما برای تبیین نظام ارزشی است.

وی افزود: نماز بزرگترین نشانه دین است. بعد از احیای ارزش ها یعنی نمادهای دین جامعه به سمت امنیت می رود.

عسکری گفت: مهمترین سند ما در آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین است و در قالب آن ما به مدارس تمام ساحتی اندیشه می کنیم. متاسفانه با کنکور و تست زنی و آموزش زدگی، امنیت روانی خانواده ها و بچه ها به هم ریخته شده است. پس توجه به تک ساحتی آموزشی بودن و از شکل انحرافی تست زنی کنکور می خواهیم آموزش و پرورش را به سمت مدارس تمام ساحتی ببریم.

وی افزود: بالای 15میلیون دانش اموز و معلم و کارمند و 110هزار آموزشکده داریم و این فرصت خوبی برای روحانیون است و البته ما هم در جهت جذب روحانیون با انگیزه هستیم. در بحث نماز ما غفلت داشتیم اگرچه موضوع نماز همواره دغدغه اول ماست. با حضور روحانیون در مدارس باید به مسایل فقهی دانش آموزان توجه ویژه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار