فعلا خبری از باران نیست؛ افزایش ۵ درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق کشور

تهران (پانا)- مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به افزایش ۳ تا ۵ درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق از ورود سامانه بارشی به کشور طی روزهای پایانی هفته خبر داد.

کد مطلب: ۹۸۸۶۲۷
لینک کوتاه کپی شد
فعلا خبری از باران نیست؛ افزایش ۵ درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق کشور

صادق ضیائیان با بیان اینکه با توجه به آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی سه روز آینده برای اغلب مناطق کشور جوی آرام و پایدار پیش بینی می‌شود به پانا گفت: از این رو افزایش غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه در شهرهای صنعتی و پر جمعیت همچنان ادامه دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: در این مدت با جنوبی شدن جریانات روی سواحل دریای خزر به‌ویژه در نیمه غربی آن و استان اردبیل افزایش سه تا پنج درجه‌ای دما به همراه وزش باد نسبتا شدید خواهیم داشت.

ضیائیان با اشاره به اینکه از اواخر وقت چهارشنبه (۴ دی) و طی روز پنجشنبه (۵ دی) سامانه بارشی از غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود، گفت: این سامانه سبب بارش در این مناطق خواهد شد همچنین طی روز جمعه (۶ دی) با تداوم فعالیت این سامانه در نوار غربی کشور برای مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی نیز بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

به گفته وی از روز شنبه (۷ دی) از شدت بارش در نوار غربی کاسته می‌شود و شاهد بارش‌های پراکنده در این مناطق، بخش‌هایی از مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق خواهیم بود.

ضیائیان با اشاره به اینکه در این روز با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر برای سواحل شمالی کشور نیز بارش و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: در این مدت بارش‌ها در مناطق سردسیر و مرتفع به‌صورت برف است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۳ دی) صاف و هوا آلوده با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و طی روز چهارشنبه (۴ دی) نیز صاف و هوا آلوده و در اواخر وقت افزایش ابر با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار