۴۹ کیلومتر از رودخانه‌ها لایروبی شد/ شروع بازسازی تاسیسات آبی

خرم‌آباد(پانا)مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به لایروبی ۴۹ کیلومتر از رودخانه‌های این استان بعد از سیلاب، گفت: کار بازسازی تاسیسات آبی شروع شده است.

کد مطلب: ۹۸۸۶۲۱
لینک کوتاه کپی شد
۴۹ کیلومتر از رودخانه‌ها لایروبی شد/ شروع بازسازی تاسیسات آبی

به گزارش پانا،رضا میرزایی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در لرستان بعد از وقوع سیلاب، اظهار داشت: بعد از سیلاب از ظرفیت کارشناسان و ظرفیت مهندسان مشاور خود استفاده کردیم و پس از بازدیدهای میدانی در استان به ویژه در سطح حوزه «کشکان» علاوه بر برآورد خسارت‌های حوزه آب، ۱۲۷ نقطه اضطراری و اولویت دار را شناسایی کردیم.

نیاز ۱۰۰۰ میلیاردی برای ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها

وی، بیان داشت: برآوردها نشان داد که حدود هزار میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی و لایروبی ۱۲۷ نقطه اضطراری نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه اعتباراتی که در مرحله اول سیلاب به ما اختصاص دادند معادل ۹۸ میلیارد تومان بود، عنوان کرد: از این میزان ۴۵ میلیارد تومان برای پروژه‌های ساماندهی و لایروبی پرداخت شد که با آن هشت طرح را اجرا و ۱۱ قرار داد با این اعتبار منعقد کردیم.

میرزایی با تاکید بر اینکه برای بازسازی و مرمت تأسیسات آبی خسارت دیده استان نیز ۴۴ میلیارد تومان با تخصیص ۵۰ درصد اختصاص پیدا کرد، گفت: تعداد طرح‌های تعریف شده با اختصاص این اعتبار، ۱۴ مورد و تعداد قرار دادهای منعقد شده نیز ۱۸ مورد بوده است.

۴۹ کیلومتر از رودخانه‌ها لایروبی شد

وی، تصریح کرد: برای بازسازی ایستگاههای آب سنجی استان نیز ۹ میلیارد تومان با تخصیص ۵۰ درصد اختصاص پیدا کرد که با این اعتبار ۹ طرح در قالب ۱۱ قرار داده در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه اعتبارات پاسخگوی این میزان از خسارت‌ها و ساماندهی نیست، افزود: با این وجود با اولویت بندی که انجام دادیم کارهایی را در سطح استان شروع کرده ایم.

میرزایی، بیان داشت: در حال حاضر در ۴۱ حوزه کاری، شامل ۱۷ نقطه لایروبی و ۲۴ منطقه نیز ساماندهی و ساخت دیواره‌های حفاظتی آسیب پذیر در حال فعالیت هستیم.

وی، گفت: پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها بین ۱۰ تا ۸۰ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به بازسازی تأسیسات آبی در هشت شهرستان استان، عنوان کرد: همچنین تا کنون ۴۹ کیلومتر از رودخانه‌های استان لایروبی شده و در ۴۱ بازه کاری نیز مشغول کار هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار