رویکرد سازمان آموزش و پرورش استثنایی اعلام شد:

توسعه انسان محور، نگاه به تفاوت های فردی، توانمند سازی و فرصت آفرینی

مشهد (پانا)- معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور با حضور در مدارس استثنایی متوسطه حرفه ای آفرینش و ابتدایی ابرار مشهد، توسعه انسان محور، نگاه به تفاوت های فردی، توانمند سازی و فرصت آفرینی را رویکرد سازمان آموزش و پرورش استثنایی عنوان کرد.

کد مطلب: ۹۸۸۵۷۳
لینک کوتاه کپی شد
توسعه انسان محور، نگاه به تفاوت های فردی، توانمند سازی و فرصت آفرینی

سیدجواد حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور در جمع معلمان مدرسه آفرینش گفت: توسعه انسان محور، نگاه به تفاوت های فردی، توانمند سازی و فرصت آفرینی رویکرد سازمان آموزش و پرورش استثنایی در مواجهه با دانش آموزان با نیازهای ویژه است.

او افزود: بر اساس اصل توسعه انسان محور بجای توسعه منابع محور و تکنولوژی محور، همه انسان ها باید در توسعه نقش ایفا کرده و از توسعه بهره مند شوند و انسان های با نیاز های ویژه بخشی از محور توسعه هستند.

معاون وزیر با بیان اینکه بر اساس اصل تفاوت های فردی، باید داشته ها و دارایی ها را در مرکز نگاه قرار دهیم اظهار کرد: باید این باور را به جامعه انتقال داد که همه انسان ها از جمله دانش‌آموزان تفاوت های فردی دارند و همه انسان ها داشته هایی دارند که این داشته ها باید دیده شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اصل توانمندسازی برای به فعلیت رساندن دارایی های دانش آموزان با نیازهای ویژه را از دیگر رویکرد های سازمان دانست و گفت: مناسب سازی جامعه، معلمان، والدین، دانش آموزان عادی و کتب درسی رویکرد تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه است.

او عنوان کرد: دانش آموزان با نیازهای ویژه بر اساس اصل فراگیری تا حد امکان باید در کنار دانش آموزان عادی تحصیل کنند.

او همچنین تصریح کرد: برای فراگیر سازی جامعه، مناسب سازی ضرورت اصلی است و برای مناسب سازی در درجه اول باید به سمت جامعه دوستدار انسان بویژه جامعه دوستدار معلول حرکت کرد.

معاون وزیر با بیان اینکه بر اساس اصل فرصت آفرینی، مهارت ها باید در پیوند با جامعه قرار گیرد اظهار داشت: در راستای فرصت آفرینی، نظام جامع کارآفرینی و توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در حال تدوین است.

حسینی ادامه داد: اگر دانش آموزان با نیازهای ویژه مهارت های آموخته شده را به دل جامعه بیاورند آن‌وقت است که می‌توان گفت معلولیت نمی‌تواند ناتوانی باشد.

معاون وزیر تخصص، کارآمدی و انگیزه بالا را از ویژگی های همکاران آموزش و پرورش استثنایی دانست و گفت: راه اندازی پارلمان مجازی، تدوین نظام جامع از کف تا ستاد، تمرکز زدایی، مشارکت همگانی و علم بنیاد کردن تصمیمات از برنامه های آموزش و پرورش استثنایی است.

حسینی در پایان گفت: مشکلات مزمن آموزش و پرورش با مشارکت همه همکاران در امور، کم خواهند شد.

شایان ذکر است معاون وزیر در ابتدای این دیدار از نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان با نیاز های ویژه ذهنی بازدید به عمل آورد. همچنین بازدید از طرح معاینه رایگان دانش آموزان با نیازهای ویژه و تقدیر از خیرین عرصه سلامت از دیگر برنامه های معاون وزیر بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار