اجرای 140 برنامه استانی وشهرستانی در هفته سواد آموزی

بجنورد (پانا) -عباس سعیدی در نشست خبری به مناسب هفته سوادآموزی با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف طی این هفته در خراسان شمالی اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده بالغ‌بر ۱۴۰ برنامه به‌صورت استانی و شهرستانی در هفته سوادآموزی انجام خواهد شد.

کد مطلب: ۹۸۸۵۳۹
لینک کوتاه کپی شد
اجرای 140 برنامه استانی وشهرستانی در هفته سواد آموزی

وی با اشاره به نفوذ سواد در تمامی روستاها و شهرهای استان گفت: بیش از ۹۹ درصد واجب التعلیمان استان تحت پوشش آموزش‌وپرورش قرار دارند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی همچنین این میزان پوشش تحصیلی را بیش از ۱۷ درصد موظفی مجموعه دانست و افزود: این پوشش حداکثری با اعتبارات متناسب با ۷۳ درصد پوشش تحصیلی انجام‌شده که منجر به وجود برخی کمبودهای بودجه‌ای می‌شود.

وی از حرکت روبه‌جلو برای آموزش تمامی افراد در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: ۷ آموزشگاه یک نفره عشایری، ۸۴ آموزشگاه زیر ۵ نفر و وجود ۵۰ آموزشگاه متوسطه اول و دوم با تعداد ۲۰ دانش‌آموز و کمتر در استان گواه این حرکت برای انجام آموزش سواد به همگان است.

سعیدی در خصوص آخرین عملکرد سوادآموزی استان نیز گفت: از مجموع ۵ هزار و ۴۹۱ نفر سهمیه استان تاکنون انجام آموزش برای ۴ هزار و ۲۹۶ نفر به تحقق رسیده که نشان از عملکرد بیش از ۷۸ درصدی در این عرصه دارد.

مهدی مؤدی نیز در این جلسه با اشاره به آموزش بالغ‌بر ۲۰۰ هزار نفر پس از انقلاب در استان گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها در سرشماری سال ۱۴۰۰ عقب‌ماندگی باسوادی استان نسبت به میانگین کشوری کمتر می‌شود و به بیش از ۹۵ درصد خواهد رسید.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی در انتها از قبولی ۵۸ درصدی سود آموزان در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: سخت‌گیری‌های لازم برای سوادآموزی افراد در استان انجام می‌شود و کارنامه صوری برای کسی صادر نمی‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار