برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی ناحیه یک شیراز

شیراز(پانا) _انتخابات شورای دانش آموزی ناحیه یک شیراز با 27 کاندید برگزار شد که از بین این کاندید ها 13 نفر برای شورای دانش آموزی ناحیه و 3 نفر برای شورای دانش آموزی استان انتخاب شدند.

کد مطلب: ۹۸۸۵۲۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی ناحیه یک شیراز

کارشناس سازمان دانش آموزی ناحیه یک شیراز در جلسه کاندیدای شورای ناحیه، با اشاره به اینکه انتخابات شورای دانش آموزی تا مرحله مدرسه زیر نظر کارشناسان فرهنگی و هنری، و مرحله ناحیه، استان و کشور زیر نظر سازمان دانش آموزی است گفت: ما پتانسیل‌های زیادی دربین شما دانش‌آموزان داریم و شایستگی‌های زیادی در شما وجود دارد که می‌توانید به مجلس دانش آموزی راه یابید.

فاطمه عظیمی با بیان اینکه مجلس دانش آموزی هر 2 سال یکبار برگزار می‌شود افزود: 2 سال قبل در انتخابات مجلس دانش آموزی، رئیس مجلس کشور از ناحیه یک انتخاب شد و به مدت دو سال ریاست مجلس را بر عهده داشت و این افتخاری بزرگ برای دانش‌آموزان ناحیه یک بود که یکی از نمایندگان دانش‌آموزان فارس از این ناحیه بود.

عظیمی ادامه داد: شورای دانش آموزی ناحیه از 11 نفر عضو اصلی و 2 نفر عضو علی البدل تشکیل می‌شود که الزامیست دو سوم از اعضا پایه نهم و دهم و یک سوم دیگر از پایه های هشتم، یازدهم و دوازدهم باشند.

او اظهار داشت که 3 نفر اول منتخبین شورای دانش آموزی ناحیه برای انتخابات مجلس مرحله استان اعزام می‌شوند.

در این جلسه هر کاندیدا 3 دقیقه وقت برای معرفی خود داشتند که این معرفی شامل اهداف آنها برای آینده و پیشینه و مقامات انها در رشته‌های مختلف بود.

کارشناس سازمان دانش آموزی ناحیه یک تاکید کرد که 3 نفری که به مرحله انتخابات استان راه پیدا می‌کنند باید حتما پایه نهم یا دهم باشند. همچنین داشتن حداقل معدل 17 و انضباط 19 در سال تحصیلی گذشته، دارا بودن فن بیان و اطلاعات عمومی بالا و علاقمند بودن به کار گروهی از ویژگی های آنها باشد.

معاون پرورشی آموزش و پرورش ناحیه یک با این دید که دانش‌آموزان ساعی و دغدغه‌مند در این جلسه کاندیدا هستند گفت: حس احساس مسولیت و دفاع از دیگران حس قشنگ و ارزشمندی است که شما در این جایگاه دارید.

ملک قیصر شهریاری با بیان اینکه انسان ها همواره به سمت کمال حرکت می‌کنند ادامه داد: همه‌ی افرادی که در طول تاریخ دغدغه‌شان هدایت و بیداری بشر بوده است از همین سنین نوجوانی شروع کردند و در ذهنشان فعال بودن در عرصه های اجتماعی را می پروراندند.

شهریاری تصریح کرد: ممکن است که در راهی که قدم میگذارید ده‌ها بار شکست بخورید اما توجه داشته باشید که شکست مرحله‌ای از پیروزی در فعالیت‌های اجتماعی است.

در پایان این جلسه با شمارش آرا 3 نفر از دانش‌آموزان پایه نهم و دهم با حداکثر رای به مرحله انتخابات مجلس دانش آموزی استان راه پیدا کردند.

خبرنگار: ریحانه قاسمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار