کانون یاری گران زندگی در 20 درصد مدارس مهریز تشکیل می شود

یزد(پانا)- رئیس اداره پیشگیری از آسیبهای اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: باهدف پیشگیری و کاهش مصرف مواد مخدر در بین دانش آموزان ، کانون یاریگران زندگی در سال تحصیلی جاری در ۲۰ درصد مدارس مهریز تشکیل می شود.

کد مطلب: ۹۸۸۵۱۸
لینک کوتاه کپی شد
کانون یاری گران زندگی در 20 درصد مدارس مهریز تشکیل می شود

طرح یاری گران زندگی در مدارس مهریز اجراء می شود

محمد علی شایق در نشستی که به همین منظور با حضور مدیر آموزش و پرورش مهریز در سالن شهید آوینی آموزش و پرورش برگزار شد افزود: برای اجرای مطلوب این طرح از ظرفیت‌های مدارس همچون مشاورین و به‌ویژه تشکل‌های رسمی و غیررسمی فعال برای پیشگیری ، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی ،به‌ویژه اعتیاد در مدارس و جامعه دانش‌آموزی استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: هدف اصلی این طرح کاهش تمایل و خودداری از تجربه مصرف مواد مخدر و پیشگیری از آسیب‌پذیری و بروز اعتیاد در دانش آموزان است.

ایشان خاطرنشان کرد: این طرح در مرحله اول خود در سال جاری، همانند سراسر کشور در 20 درصد مدارس استان اجرا خواهد شد و پس از بررسی نتایج آن در سال آینده در 60 درصد مدارس و در سال 1400 نیز در همه مدارس اجرا می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش مهریز نیز در این جلسه بر لزوم بهره‌گیری از ابزارهای فرهنگی در فرهنگ‌سازی این طرح در سطح شهرستان تأکید کرد و گفت: تولید محتوای مطلوب در یاری‌گرفتن از رسانه‌های دیداری و شنیداری همچون روزنامه‌ها و صداوسیما می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

سید کاظم حسینی المدواری افزود: در راستای اجرای این طرح، تشکل‌های مختلف با برنامه‌ریزی مطلوب می‌توانند درزمینه آگاهی بخشی به دانش آموزان ، والدین آن‌ها و کارکنان در زمینه آسیب‌های اجتماعی و مخاطرات سلامت روان همکاری داشته باشند.

وی افزود: در راستای فرهنگ‌سازی این طرح نیز می‌توان با تولید پیام‌های فرهنگی در قالب فیلم و نشر آن در فضای مجازی و همچنین برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری برای مخاطبین این طرح تلاش کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار